SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologiczne problemy kariery zawodowej i doradztwa zawodowego |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-PPKRiDZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą rozwoju zawodowego oraz kariery zawodowej. Uświadomienie studentom ważności doradztwa zawodowego jako istotnego elementu wpływającego na poziom aktywności zawodowej ludzi oraz ich stosunek wobec pracy, zawodu i kształtowania kariery. Propedeutyczne przygotowanie do roli zawodowej doradcy zawodowego w szkołach lub placówkach innego typu.
Brak
Wprowadzenie do zagadnień związanych z karierą zawodową oraz doradztwem zawodowym - rozróżnienie pojęć. Zarządzanie karierą - obszary, zależności. Znaczenie nowoczesnego doradztwa zawodowego na różnych etapach kształcenia oraz rozwoju osobistego. Typy kariery zawodowej. Współczesny karierowicz - konotacja pozytywna czy negatywna? Rynek pracy -jak się dopasować. Dopasowanie suplementarne i komplementarne. Psychologiczne konsekwencje bezrobocia. Formy doradztwa zawodowego. Definiowanie cech i predyktorów przydatności zawodowej. Kompetencje - macierze i skupiska kompetencji. Teoretyczne i praktyczne aspekty procesów decyzyjnych w kształtowaniu kariery zawodowej. Strategie kariery zawodowej.
wykład konwersatoryjny, wykład konwencjonalny, warsztat, studium przypadku
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: Uzyskanie oceny na podstawie pracy pisemnej na wybrane przez prowadzącego tematy.
Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną na podstawie oceny z kolokwium oraz aktywności podczas zajęć.
Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ze wszystkich zajęć wchodzących w skład przedmiotu oraz oceny z ewentualnego egzaminu, zgodnie z zasadą:
od 2,55 do 3,24 - dostateczny
od 3,25 do 3,74 - dostateczny plus,
od 3,75 do 4,24 - dobry,
od 4,25 do 4,74 - dobry plus,
od 4,75 - bardzo dobry.
Zgodnie z § 26 pkt 3 Regulaminu Studiów UZ ocena nie może być niższa od najniższej, ani wyższa od najwyższej z ocen zajęć wchodzących w skład tego przedmiotu. Przy ustalaniu oceny końcowej pod uwagę bierze się także oceny negatywne uzyskane w toku egzaminowania.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 22-03-2024 17:22)