SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy pracy grupowej i komunikacja interpersonalna |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChP-PGKI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena z przygotowanej prezentacji, w tym aktywne uczestnictwo w pracy zespołowej, aktywność na zajęciach wynikająca z przygotowania do zajęć w ramach pracy z książką oraz uczestnictwa w działaniach opartych na autoanalizie i konwersacji. Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej ważonej z ocen cząstkowych za poszczególne działania, a zatem nie może być ona niższa od najniższej ani wyższa od najwyższej z uzyskanych przez studenta ocen cząstkowych. Student ma możliwość podjęcia działań w celu poprawy oceny, musi podjąć jednak decyzję o udziale w "grze edukacyjnej" podczas, której trzeba będzie okazać się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas ćwiczeń.
· McKay M., Davis M., Fanning P. Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2001.
· Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Kraków 2000.
· Brown R., Procesy grupowe: dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, Gdańsk 2006.
· Kozak, A. Proces grupowy: poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Gliwice 2014.
· Adler R.B., Rosenfeld L.B, Proctor R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2002.
· Stewart J., Mosty zamiast murów: o komunikowaniu się między ludźmi, Warszawa 2002.
· Kozyra B., Komunikacja bez barier. Warszawa 2008.
oraz inna każdorazowo podawana przez prowadzącego
· Jachimska M., Grupa bawi się i pracuje: zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, Wałbrzych 1994.
· Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje: zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część II, Wałbrzych 2000.
· Johnson D.W., Podaj dłoń, Warszawa 1992.
· Reddy L.A., Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka, Warszawa 2015.
· Kirby A., Gry szkoleniowe: materiały dla trenerów. Zestaw 1, 2, 3, Kraków 2002.
· Fuchs B., Zabawy na rozwiązywanie konfliktów i napięć w grupie, Kielce 2003.
· Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A, Teoretyczno - metodyczne aspekty wychowania młodzieży a warsztat pedagoga: scenariusze zajęć wychowawczych, Zielona Góra 2002.
· Steciwko A., Barański J., Porozumienie się lekarza z pacjentem i jego rodziną, Wrocław 2012.
· Vinogradov S., Yalom I.D., Psychoterapia grupowa. Krótki przewodnik dla terapeutów, Warszawa 2007.
oraz inna każdorazowo podawana przez prowadzącego
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 13:25)