SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy pracy grupowej i komunikacja interpersonalna - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy pracy grupowej i komunikacja interpersonalna
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSChP-PGKI
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

Metody kształcenia

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Pozytywna ocena z przygotowanej prezentacji, w tym aktywne uczestnictwo w pracy zespołowej, aktywność na zajęciach wynikająca z przygotowania do zajęć w ramach pracy z książką oraz uczestnictwa w działaniach opartych na autoanalizie i konwersacji. Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej ważonej z ocen cząstkowych za poszczególne działania, a zatem nie może być ona niższa od najniższej ani wyższa od najwyższej z uzyskanych przez studenta ocen cząstkowych. Student ma możliwość podjęcia działań w celu poprawy oceny, musi podjąć jednak decyzję o udziale w "grze edukacyjnej" podczas, której trzeba będzie okazać się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas ćwiczeń.

Literatura podstawowa

· McKay M., Davis M., Fanning P. Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk 2001.

· Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Kraków 2000.

· Brown R., Procesy grupowe: dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, Gdańsk 2006.

· Kozak, A. Proces grupowy: poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Gliwice 2014.

· Adler R.B., Rosenfeld L.B, Proctor R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2002.

· Stewart J., Mosty zamiast murów: o komunikowaniu się między ludźmi, Warszawa 2002.

· Kozyra B., Komunikacja bez barier. Warszawa 2008.

oraz inna każdorazowo podawana przez prowadzącego

Literatura uzupełniająca

· Jachimska M., Grupa bawi się i pracuje: zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, Wałbrzych 1994.

· Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje: zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część II, Wałbrzych 2000.

· Johnson D.W., Podaj dłoń, Warszawa 1992.

· Reddy L.A., Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka, Warszawa 2015.

· Kirby A., Gry szkoleniowe: materiały dla trenerów. Zestaw 1, 2, 3, Kraków 2002.

· Fuchs B., Zabawy na rozwiązywanie konfliktów i napięć w grupie, Kielce 2003.

· Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A, Teoretyczno - metodyczne aspekty wychowania młodzieży a warsztat pedagoga: scenariusze zajęć wychowawczych, Zielona Góra 2002.

· Steciwko A., Barański J., Porozumienie się lekarza z pacjentem i jego rodziną, Wrocław 2012.

· Vinogradov S., Yalom I.D., Psychoterapia grupowa. Krótki przewodnik dla terapeutów, Warszawa 2007.

oraz inna każdorazowo podawana przez prowadzącego

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 13:25)