SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Podstawy coachingu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Podstawy coachingu
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSChM-PCoa
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 8
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi coachingu; poznanie etapów coachingu oraz zasad pracy z klientem; poznanie praktycznych narzędzi oraz technik stosowanych w coachingu.

Wymagania wstępne

Wiedza z psychologii społecznej

Zakres tematyczny

Definicja coachingu. Proces i struktura coachingu. Coach - cechy i umiejętności. Etapy procesu coachingu w praktyce: od potrzeb do celów i programów działania. Określenie potrzeb i celów coachingu. Zasady pracy w coachingu. Warsztat coacha, techniki i metody pracy coachingowej, indywidualnej i grupowej. Kodeks dobrych praktyk i zasad etycznych w coachingu. Narzędzia werbalne i niewerbalne stosowane przez coacha, bariery w pracy coacha.Wykorzystanie metod coachingowych w życiu i w biznesie - przykłady, możliwości i ograniczenia.

Metody kształcenia

Prezentacja, dyskusja, praca z książką, praca w grupach 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywność na zajęciach oraz pracy pisemna i/lub kolokwium zawierającego pytania w formie otwartej oraz zamkniętej. 

Literatura podstawowa

  • Rogers, J., Coaching, podstawy umiejętności. Gdańsk: GWP, 2010.
  • Sidor-Rządkowska M., Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków. Warszawa: Wolters, 2009.
  • Thorpe S., Clifford J., Podręcznik coachingu. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS, 2007.
  • Bennewicz M., Coaching czyli restauracja osobowości. Warszawa: Wydawnictwo G+J, 2008.
  •  Clutterbuck, D. (2009). Coaching zespołowy. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.

Literatura uzupełniająca

  • Rock, D., Page L. J. (2014). Fundamenty coachingu. Warszawa: Co&Me Publishing.
  • Diltz, R. Od Przewodnika do Inspiratora czyli Coaching przez Duże "C". Wydawnictwo PINLP, Warszawa, 2006.
  • Starr, J. (2005). Coaching. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-04-2021 22:39)