SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia reklamy i marketingu |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-PRiM |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 9 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Dostarczenie wiedzy psychologicznej, która pomaga zrozumieć konsumenta i jego zachowania. Przedstawienie procesu sprzedaży/kupowania z perspektywy ludzi - rodzaj interakcji (bezpośredniej lub zapośredniczonej) między sprzedających a kupującym. Rozwijanie umiejętności analizowania przykładów działalności reklamowej i szerzej marketingowej z perspektywy wiedzy psychologicznej, poznanie praktycznych sposobów działań marketingowych dla wybranego produktu i grupy docelowej, ze zwróceniem uwagi na etyczny aspekt takich działań
Poszerzona wiedza z zakresu psychologii społecznej (przede wszystkim zagadnienia wpływu społecznego i perswazji), a także podstawowa z psychologii poznawczej i psychologii emocji i motywacji.
Wprowadzenie do psychologii reklamy (definicje i typologia reklamy). Cele i funkcje reklamy. Psychologia zachowań konsumenta. Procesy poznawcze wykorzystywane w reklamie. Trzy reguły psychologii percepcji (reguła równowagi, rzutu oka, ruchu). Emocje w reklamie. Reklama społeczna. Wizerunek kobiet i mężczyzn w komunikacie reklamowym. Charakterystyka wybranych środków przekazu reklamowego (TV, prasa, radio, Internet, reklama zewnętrzna). Etyka w reklamie.
Wykład tradycyjny, konwersatoryjny
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie przedmiotu ma podstawie egzaminu w formie pisemnego testu jednokrotnego wyboru.
Warunkiem otrzymania pozytywnej oceny jest uzyskanie co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi. Progi punktowe poprawnych odpowiedzi: 60-68% ocena dostateczny; 69-74% ocena dostateczny plus; 75-84% ocena dobry; 85-91% ocena dobry plus; 92-100% ocena bardzo dobry;
Zgodnie z § 26 pkt 3 Regulaminu Studiów UZ ocena nie może być niższa od najniższej, ani wyższa od najwyższej z ocen zajęć wchodzących w skład tego przedmiotu. Przy ustalaniu oceny końcowej pod uwagę bierze się także oceny negatywne uzyskane w toku egzaminowania.
Zmodyfikowane przez dr Magdalena Kolańska-Stronka (ostatnia modyfikacja: 12-04-2021 15:20)