SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Seminarium monograficzne IID - Positive Psychology |
Kod przedmiotu | 14.4--PSChM-SMPoPs2d-S21 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia edukacyjna i wychowawcza, Psychologia kliniczna, Psychologia pracy, organizacji i zarządzania, Psychoseksuologia |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
The main objective of this course is to familiarize students with the positive psychology and acquire knowledge and ability to conduct research on the character strengths and positive psychological resources.
Knowledge of the methodology of psychological research and the basics of statistics.
The principles of positive psychology, the role of mental well-being, correlates of happiness, measurement of mental well-being and happiness, the role of character strengths in an individual's lifespan, measurement of character stremghts.
Research project, discussion, group work.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
The condition to obtain a pass is the fulfillment of the following: completed research project, passing the test, active participation in the course. The course grade is determined by a combination of the test grade and the research project grade, with the test grade accounting for 65% of the final grade and the research project grade accounting for 35%
Gable, S. L., & Haidt, J. (2005). What (and why) is positive psychology?. Review of general psychology, 9(2), 103-110.
Seligman, M. E., & Csikszentmihalyi, M. (2014). Positive psychology: An introduction. In Flow and the foundations of positive psychology (pp. 279-298). Springer, Dordrecht.
Kern, M. L., Waters, L. E., Adler, A., & White, M. A. (2015). A multidimensional approach to measuring well-being in students: Application of the PERMA framework. The journal of positive psychology, 10(3), 262-271.
Stafford, M., Kuh, D. L., Gale, C. R., Mishra, G., & Richards, M. (2016). Parent–child relationships and offspring’s positive mental wellbeing from adolescence to early older age. The journal of positive psychology, 11(3), 326-337.
Krumrei-Mancuso, E. J., Haggard, M. C., LaBouff, J. P., & Rowatt, W. C. (2020). Links between intellectual humility and acquiring knowledge. The Journal of Positive Psychology, 15(2), 155-170.
White, M. A., & Waters, L. E. (2015). A case study of ‘The Good School:’Examples of the use of Peterson’s strengths-based approach with students. The Journal of Positive Psychology, 10(1), 69-76.
Current bibliography during the course.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 18-02-2024 14:07)