SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

M.A. Seminar 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu M.A. Seminar 2
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-SM2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

The aim of the M.A. seminar is to prepare student’s own thesis, under a supervision of a tutor, which will be the basis for the M.A. comprehensive exam. The task of the tutor is to determine the topic and thesis issues, targeting of empirical research and monitoring the student’s own work.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Working on particular parts of the theoretical work, consistent with the earlier theoretical assumptions – reporting the earlier adopted assumptions and discussion on them.
  2. Transformation of theoretical assumptions into empirical research, the choice of specific research methods and techniques-methodological assumptions – discussion on the correctness of the chosen: research aims, main problem, detailed problems, hypotheses, indicators and variables.
  3. Giving the final shape of the methodological part.
  4. Conducting the pilot studies.

Metody kształcenia

Discussion, work with a book, work with a source document, a classic problem method, brainstorming, an exchange of ideas, expressive methods, essays, reports, discussion, individual work with students, presentations.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Methodological preparation, query, collection and interpretation of pilot data, text editing. Preparation of a written version of individual parts of the work.

Literatura podstawowa

  1. Babbie E. (2013), The practice of social research, Cengage Learning, Boston.
  2. Creswell J. W. (2014), Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Sage, Los Angeles.
  3. Crotty M. J. (2015), The Foundations of Social Research: Meaning and Perspective in the Research Process, Sage, Los Angeles.
  4. Gerring J. Case (2017), Study Research. Principles and Practices, Cambridge University Press, Cambridge.

Literatura uzupełniająca

  1. Wheeldon J., Ahlberg M. W. (2011), Visualizing Social Science Research, Sage, Los Angeles.
  2. Kwiatkowski M. (2016), Exploratory walks as an example of networking research, “Rocznik Lubuski”: Good Connections. Trust, cooperation and education in the mirror of social sciences, n 42, part 2a, p. 137—148.
  3. Some additional reading depends on the students M.A. thesis subjects and research methods.

Uwagi

The thematic scope and nature of the seminar depends on the interests of the subject and the student's interests.


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)