SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Social Aspects of Advertising - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Social Aspects of Advertising
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-SAR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Familiarizing students with the problems of advertising in the social aspect, types of advertising messages and models of their social decoding.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Basic definition issues related to advertising.
  2. Psychological aspects of advertising.
  3. Social and economic aspects of advertising.
  4. Types of ads: related to the media: TV advertising, press advertising, radio advertising.
  5. Outdoor advertising.
  6. Commercial advertising and social advertising.
  7. Decoding the advertisement.
  8. Social roles in advertising.

Metody kształcenia

Work with the text, group work, brainstorming, group discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The evaluation criterion is the selection of papers/magazines, the design of the tool (the categorization key, conclusions from the analysis). Compliance with the topic, correct work structure, language, reliability, independence of the work, appropriate selection of the literature of the subject.

Literatura podstawowa

  1. Wimmer R. D., Dominick J. R. (2006), Mass Media Research: An Introduction (10th Edition), Wadsworth, Cengage Learning: Boston MA.
  2. Berger A. A. (1995), Essentials of Mass Communication Theory, Thousands Oaks: Sage Publications.
  3. Zielińska M., Szaban D. (2016), On the way to post-materialism? Polish and Ukrainian students in terms of cultural change, [in:] Youth In Central and Eastern Europe. Sociological Studies, 2 (6), s. 135—151.
  4. Karlsson M.B. (2016), Goodbye politics, hello lifestyle. Changing news topics in tabloid, quality and local newspaper websites in the U.K. and Sweden from 2002 to 2012 [in:] Observatorio Journal, vol. 10 – No.4 (2016), 150-165.

Literatura uzupełniająca

  1. Newton K. (1999), Mass Media Effecs: Mobilization or Media Malaise?, [in:] British Journal of Political Sciences, vol. 29, No. 4 (577-599).
  2. Jakubowicz K. (2008), „Poli-tabloidization” and the Media in Central and Eastern Europe, [in:] Global Media Journal—Polish Edition No 1 (4), 2008. 

 

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)