SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing and Persuasion in the Public Sphere - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing and Persuasion in the Public Sphere
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA- MPSP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Lech Szczegóła, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the subject is to familiarize students with the problems of forms and techniques of political and public communication in contemporary societies and the basis of the process analyst's workshop for public opinion.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. The concept and problems of public communication. Mass communication system.
  2. Komunikologia. Theories and positions.
  3. Participants and actors of the communication process.
  4. Mass media. Public opinion.
  5. Survey research. Cognitive and persuasive functions.
  6. Political propaganda. Classic social engineering persuasion.
  7. Political and election campaigns.
  8. Political marketing. Methods and techniques, conditions of effectiveness and consequences.
  9. Political advertising.

Metody kształcenia

Work with the text, work in groups, analysis of selected cases, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

A written test in the form of open questions. Credit possible at obtaining min. 50% points for given answers.

 

Literatura podstawowa

  1. Norris P. (2014), Why Electoral Integrity Matters, Oxford University Press.
  2. Norris P. (2017), Strengthening Electoral Integrity, Oxford University Press.
  3. Dalton R.J., Welzel Ch. (2015), The Civic Culture Transformed. From Allegiant to Assertive Citizens, Oxford University Press.
  4. Norris P. (2014), Electoral Engieneering. Voting Rules and Political Behavior, Cambridge University Press.
  5. Democracy, Accountability, and Representation ed by Przeworski A., Stokes S.C., Manin B., Cambridge University Press 1999.
  6. National and European? Polish Political Elite in Comparative Perspective, (ed.) Wesołowski W., Słomczyński K.M., Kjerulf Dubrow J., IFiS Publishers, Warszawa 2010.
  7. Markowski R. (2000), Party System Institutionalization in New Democracies: Poland – a Trend-Setter with No Followers.
  8.  

Literatura uzupełniająca

  1. Kitschelt H. (1995), Formation of Party Cleavages in Post-Communist Democracies: Theoretical Propositions, [in:] Party Politics Vol 1. No.4 pp.447-472.
  2. Mcmenamin I., Gwiazda A. (2011), Three roads to institutionalisation: Vote-,office- and policy-seeking explanations of party switching in Poland, [in] European Journal Of Political Research, October.
  3. Kunovich R.M. (2000), The „Morning After”: Political Participation During Systemic Transformation [in:] Social Paterns of Being Political (ed.) Słomczyński K.M., IFiS Publishers, Warszawa. 

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)