SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Introduction to UX - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Introduction to UX
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-WUX
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Egzamin
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the subject is to introduce the student to the subject of User Experience. Showing the place of user experience in the process of creating a digital product. In addition, the student should learn about the various components that make up the final user experience.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Thematic scope of the lecture

  1. Definition of UX
  2. User experience components
  3. Place of UX in the creation of a digital product
  4. Analysis of user's needs
  5. Product strategy
  6. User Centered Design
  7. Availability of the product
  8. Product definition

Thematic scope of exercises

  1. Definitions of usability and User-Experience
  2. Good UX sites
  3. Good practices
  4. Usability history
  5. Usability versus functionality
  6. Information architecture and Internet language
  7. Graphics and image building (composition, color, line, solid, font)

Metody kształcenia

Lecture, case study presentations, work with the text, discussion

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Conditions for passing the lectures: oral exam.

Conditions for passing the exercises: group work related to the preparation of the UX project concept.

Literatura podstawowa

  1. Krug S.– „Don’t Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability”
  2. Norman D.– „Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things”
  3. Norman D.– „The Design of Everyday Things: Revised and Expanded Edition”
  4. Saffer D.– „Designing for Interaction: Creating Innovative Applications and Devices”

Literatura uzupełniająca

Additional materials prepared by the teacher.

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)