SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Methods of Testing Mass Media - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Methods of Testing Mass Media
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-MBM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with traditional and modern mass media research, their specificity and application possibilities.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. The market of research institutions in Poland.
  2. Traditional and modern media - a review of research methods, introduction.
  3. Press, radio, television, Internet as the subject of the study.
  4. Basic stages and elements of the research process.
  5. Analysis of media content.
  6. The content of traditional and modern media as a source base for learning about reality.
  7. Electronic media research.
  8. Survey research.

Metody kształcenia

Work with the text, group work, brainstorming, group discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Preparing media research project for a selected topic. Rated compliance with the topic, correct work structure, language, reliability, independence of the work, appropriate selection of the literature of the subject.

Literatura podstawowa

  1. Wimmer R. D., Dominick J. R. (2006), Mass Media Research: An Introduction (10th Edition), Wadsworth, Cengage Learning: Boston MA.
  2. Berger A. A. (1995), Essentials of Mass Communication Theory, Thousands Oaks: Sage Publications.
  3. Zielińska M., Szaban D. (2016), On the way to post-materialism? Polish and Ukrainian students in terms of cultural change, [in:] Youth In Central and Eastern Europe. Sociological Studies, 2 (6), s. 135—151.
  4. Karlsson M.B. (2016), Goodbye politics, hello lifestyle. Changing news topics in tabloid, quality and local newspaper websites in the U.K. and Sweden from 2002 to 2012 [in:] Observatorio Journal, vol. 10 – No.4 (2016), 150-165.

Literatura uzupełniająca

  1. Newton K. (1999), Mass Media Effecs: Mobilization or Media Malaise?, [in:] British Journal of Political Sciences, vol. 29, No. 4 (577-599).
  2. Jakubowicz K. (2008), „Poli-tabloidization” and the Media in Central and Eastern Europe, [in:] Global Media Journal—Polish Edition No 1 (4), 2008.

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)