The aim of the course is to familiarize students with traditional and modern mass media research, their specificity and application possibilities.
Wymagania wstępne
-
Zakres tematyczny
The market of research institutions in Poland.
Traditional and modern media - a review of research methods, introduction.
Press, radio, television, Internet as the subject of the study.
Basic stages and elements of the research process.
Analysis of media content.
The content of traditional and modern media as a source base for learning about reality.
Electronic media research.
Survey research.
Metody kształcenia
Work with the text, group work, brainstorming, group discussion.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Preparing media research project for a selected topic. Rated compliance with the topic, correct work structure, language, reliability, independence of the work, appropriate selection of the literature of the subject.
Literatura podstawowa
Wimmer R. D., Dominick J. R. (2006), Mass Media Research: An Introduction (10th Edition), Wadsworth, Cengage Learning: Boston MA.
Berger A. A. (1995), Essentials of Mass Communication Theory, Thousands Oaks: Sage Publications.
Zielińska M., Szaban D. (2016), On the way to post-materialism? Polish and Ukrainian students in terms of cultural change, [in:] Youth In Central and Eastern Europe. Sociological Studies, 2 (6), s. 135—151.
Karlsson M.B. (2016), Goodbye politics, hello lifestyle. Changing news topics in tabloid, quality and local newspaper websites in the U.K. and Sweden from 2002 to 2012 [in:] Observatorio Journal, vol. 10 – No.4 (2016), 150-165.
Literatura uzupełniająca
Newton K. (1999), Mass Media Effecs: Mobilization or Media Malaise?, [in:] British Journal of Political Sciences, vol. 29, No. 4 (577-599).
Jakubowicz K. (2008), „Poli-tabloidization” and the Media in Central and Eastern Europe, [in:] Global Media Journal—Polish Edition No 1 (4), 2008.
Uwagi
-
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.