To acquaint the student with the main issues related to Public Relation and Media Relatios.
Wymagania wstępne
-
Zakres tematyczny
Public relations in social communication
Basic tools for image shaping
Influence of the media, information, public opinion and political communication
Public relations in public institutions
Public relations and politics
Media spinning
Public relations in crisis situations
Internal communication (Internal communication)
Design and analysis of the image campaign
Ethics in public relations
PR in the service of ideas - social gatherings
Metody kształcenia
Work with the text, group discussion, team work.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Preparation of group work in the form of an image campaign project.
Literatura podstawowa
Wimmer R. D., Dominick J. R. (2006), Mass Media Research: An Introduction (10th Edition), Wadsworth, Cengage Learning: Boston MA.
Berger A. A. (1995), Essentials of Mass Communication Theory, Thousands Oaks: Sage Publications.
Zielińska M., Szaban D. (2016), On the way to post-materialism? Polish and Ukrainian students in terms of cultural change, [in:] Youth In Central and Eastern Europe. Sociological Studies, 2 (6), s. 135—151.
Karlsson M.B. (2016), Goodbye politics, hello lifestyle. Changing news topics in tabloid, quality and local newspaper websites in the U.K. and Sweden from 2002 to 2012 [in:] Observatorio Journal, vol. 10 – No.4 (2016), 150-165.
Literatura uzupełniająca
Additional materials prepared by the teacher.
Uwagi
-
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.