SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Quantitative Studies in UX - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Quantitative Studies in UX
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-BIUX
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the methods and techniques of quantitative research that can be used in the design of activities in the field of User Experience.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

 

1. The specificity of quantitative empirical research for IT needs.

2. The role of research in individual stages of the design process:

a) initial testing of needs

b) evaluation studies

c) tests with users

3. Overview of the most important UX quantitative research methods and methodologies

a) questionnaire interviews

b) observations

c) tests with users

d) desk research

e) Benchmarking

4. Quantitative analysis

5. Development of research results

Metody kształcenia

Work workshop, group work, discussions, presentations

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Group work involving the preparation of a quantitative research project in the UX range.

Literatura podstawowa

  1. Babbie E. The practice of social research, 13th edition.
  2. Creswell J. W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 4th Edition 4th Edition.
  3. Gerring J. (2017), Case Study Research. Principles and Practices Cambridge University Press.
  4. Kuniavsky M., Goodman E., Moed A.– „Observing the User Experience: A Practitioner’s Guide to User Research”
  5. Plano Clark, V. L., Creswell, J. W., The Mixed Methods Reader, SAGE Publication, Los Angeles, 2008; rozdz. 1, 7, 9.

Literatura uzupełniająca

  1. Payne G., & Payne J. (2004), Key concepts in social research. Sage.
  2. Terre Blanche M. T., Terre Blanche M. J. T., Durrheim K., Painter D. (2006), Research in Practice: Applied Methods for the Social Sciences, Juta and Company Ltd,.
  3. Bazuń D. (2016),The parcitipation of social sientists in revival diagnoses and consultations, [in:] Rocznik Lubuski: Good Connections. Trust, cooperation and education in the mirror of social sciences .- 2016, volume 2, part. 2a, p. 125--135,
  4. Nyćkowiak J. (2014), Construction and Use of a Relational Database to Analyze the Careers of Professional Politicians in Poland, 1985–2007, [in] Ask. Vol. 23 (1, 2014): 115–134.
  5. Stier Adler E., Clark R. (2008), How It’s Done. An Invitation to Social Research, 2008
  6. International Journal of Sociology 42(4): Sociodemographic Differentiation in a Dynamic Perspective: The Polish Panel Survey, POLPAN 1988–2008., 2013.
  7. International Journal of Sociology 42(1): Structural Constraints, Gender, and Images of Inequality: The Polish Panel Survey, POLPAN 1988-2008.
  8. Europeans’ Understandings and Evaluations of Democracy: Topline Results from Round 6 of the European Social Survey
  9. Trust in Justice: Topline Results from Round 5 of the European Social Survey
  10. Additional materials prepared by the teacher.

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)