SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Methods of Testing Users Needs - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Methods of Testing Users Needs
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-BP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

To acquaint students with the methods and techniques of research that are dedicated to the identification of needs in many dimensions - both consumer and life.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Typologies of needs
  2. Analysis of internal and external needs
  3. Methods of testing consumer needs
  4. Information needs research methods
  5. Stakeholder analysis
  6. SWOT analysis

Metody kształcenia

Group and workshop work; work with source text, discussion

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Preparation of the research process project on a selected topic. Compliance with the topic, correct work structure, language, reliability, independence of the work, appropriate selection of the literature of the subject. The evaluation of the exercises will be the assessment of the prepared project.

Literatura podstawowa

  1. Babbie E. The practice of social research, 13th edition.
  2. Creswell J. W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 4th Edition 4th Edition.
  3. Gerring J. (2017), Case Study Research. Principles and Practices Cambridge University Press.
  4. Kuniavsky M., Goodman E., Moed A.– „Observing the User Experience: A Practitioner’s Guide to User Research”
  5. Plano Clark, V. L., Creswell, J. W., The Mixed Methods Reader, SAGE Publication, Los Angeles, 2008; rozdz. 1, 7, 9.

Literatura uzupełniająca

Payne G., & Payne J. (2004), Key concepts in social research. Sage.

Terre Blanche M. T., Terre Blanche M. J. T., Durrheim K., Painter D. (2006), Research in Practice: Applied Methods for the Social Sciences, Juta and Company Ltd,.

Bazuń D. (2016),The parcitipation of social sientists in revival diagnoses and consultations, [in:] Rocznik Lubuski: Good Connections. Trust, cooperation and education in the mirror of social sciences .- 2016, volume 2, part. 2a, p. 125--135,

  1. Nyćkowiak J. (2014), Construction and Use of a Relational Database to Analyze the Careers of Professional Politicians in Poland, 1985–2007, [in] Ask. Vol. 23 (1, 2014): 115–134.
  2. Stier Adler E., Clark R. (2008), How It’s Done. An Invitation to Social Research, 2008
  3. International Journal of Sociology 42(4): Sociodemographic Differentiation in a Dynamic Perspective: The Polish Panel Survey, POLPAN 1988–2008., 2013.
  4. International Journal of Sociology 42(1): Structural Constraints, Gender, and Images of Inequality: The Polish Panel Survey, POLPAN 1988-2008.
  5. Europeans’ Understandings and Evaluations of Democracy: Topline Results from Round 6 of the European Social Survey
  6. Trust in Justice: Topline Results from Round 5 of the European Social Survey
  7. Additional materials prepared by the teacher.

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 09-04-2021 12:20)