SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk |
Kod przedmiotu | 05.1-WH-FiPlP-WDZzRP-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia polska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem realizacji przedmiotu jest:
Brak
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Opracowanie protokołów obserwacji lekcji.
Opracowanie konspektów i przeprowadzenie na ich podstawie lekcji języka polskiego.
Przygotowanie własnych materiałów dydaktycznych (gry, testy, zadania).
Aktywny udział w zajęciach.
Bereziński F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów dla nauczycieli, Kraków 2011.
Blakemore S., J., Wynaleźć siebie. Sekretne życie mózgu nastolatka, Wydawnictwo Mamania 2019.
Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa 2020.
Lorens R., Nowe technologie w edukacji, Warszawa 2011.
Nowoczesne media w przestrzeniach edukacyjnych, pod red. W. Czerski, R. Wawer, Lublin 2015.
Oelszlaeger B., Jak uczyć uczenia się, Warszawa 2019.
Oprawa metodyczna do podręczników (rozkład materiału).
Podręczniki i ćwiczenia do nauczania języka polskiego w klasach IV-VIII (WSIP, GWO).
Podstawa programowa nauczania języka polskiego w klasach IV-VIII.
Przewodnik nauczyciela, kl. IV-VIII, WSIP.
Robinson K., Kreatywne szkoły, Element 2015.
Tokarz T., Szkoła ma być dla ucznia, Ridero IT Solution 2020.
Zeszyty lekturowe, kl. IV-VIII, WSIP.
Żylińska M., A co za to dostanę, Edukatorium 2021.
Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Edukatorium 2013.
Biel A., Trening kreatywności, Warszawa 2015.
Cheshire S., Jak zostać pisarzem, Warszawa 2017.
Witek R., Hałuch M., Tresura pióra, Warszawa 2017.
Wybrane artykuły z „Polonistyka. Czasopismo dla nauczycieli” (od roku 2015).
Żylińska M., Życie to nie wyścigi, Edukatorium 2019.
Aplikacje i programy:
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 17-05-2021 18:50)