SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pdw: Mechanika gier planszowych i karcianych |
Kod przedmiotu | 08.9--FiPlP-Pdw: MgpiK-S21 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia polska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie się z najpopularniejszymi mechanikami gier planszowych i karcianych oraz z reprezentatywnymi dla tych mechanik grami.
brak
Dyskusja problemowa, wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, praca w grupach, praca z tekstem źródłowym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przygotowanie projektu.
Mike Selinker, Poradnik projektowania gier planszowych. Praktyczna pomoc dla każdego przyszłego projektanta gier planszowych!, Pomysk Wielki 2018.
Huizinga Johann, Homo ludens Zabawa jako źródło kultury, przekł. M. Kurecka, W. Wirpsza, Warszawa 1967.
Remigiusz Kopoczek, Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych, Katowice 2013.
Adam Kwapiński, Głowa pełna gier, Pomysk Wielki 2021.
brak
Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 22-09-2021 13:28)