SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka piłki siatkowej |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFSP-MPS |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z historią i miejscem piłki siatkowej ogólnym systemie działalności sportowej oraz podstawowymi terminami i pojęciami. Systematyka ćwiczeń do nauczania podstawowych elementów techniki i taktyki gry w piłkę siatkową umożliwiająca przeprowadzenie zajęć z wychowania fizycznego. Zapoznanie z wpływem piłki siatkowej na rozwój, ruchowy, psychiczni i intelektualny człowieka.
Podstawowa umiejętność odbić piłki oburącz sposobem górnym i dolnym. Podstawowa znajomość przepisów.
Ćwiczenia, gry i zabawy przygotowujące do gry w piłkę siatkową (podania, rzuty, chwyty itp.). Technika, systematyka i metodyka nauczania: postaw siatkarskich i poruszania się po boisku, padów i rzutów, podstawowych sposobów odbicia piłki oburącz sposobem górnym, oburącz sposobem dolnym, zagrywki sposobem dolnym, rotacyjnej z miejsca i w wyskoku, szybująca z miejsca i w wyskoku, przyjęcia piłki po zagrywce, wystawienie piłki do ataku, zbicia piłki i innych form ataku (zbicie dynamiczne, zbicie plasowane, zbicie z pola obrony, atak z wykorzystaniem bloku, atak kombinacyjny po rozegraniu piłki), zastawiania pojedynczego i grupowego, obrony pola gry i odbić w zachwianej równowadze (pady, rzuty). Taktyka indywidualna w zakresie poszczególnych elementów techniki gry w piłkę siatkową. Specjalizacja działań i pozycji w piłce siatkowej. Taktyka zespołowa gry w ataku: ustawienie początkowe do przyjęcia zagrywki, taktyka ataku z zawodnikiem rozgrywającym w linii ataku i w linii obrony, taktyka ataku z wykorzystaniem zawodników z linii ataku i z linii obrony, taktyka gry w kontrataku. Taktyka zespołowa gry w obronie: nauczanie i doskonalenie systemów obrony zespołowej, nauczanie i doskonalenie asekuracji własnego ataku, nauczanie i doskonalenie asekuracji zastawiania. Ćwiczenia taktyczne realizowane w różnych formach (małe gry, fragmenty gry, gry szkolne, gry właściwe, mecze)
Obserwacja, samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz:
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 13-04-2021 09:05)