SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyka pedagogiczna śródroczna - 120 godz. w szkole podstawowej (wrzesień). |
Kod przedmiotu | 05.9-WL-WF-SP |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 120 | 8 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta ze specyfiką pracy nauczyciela klas I-III i IV-VIII: diagnoza środowiskowa i osobnicza, dokumentacja zajęć lekcyjnych /w systemie klasowo-lekcyjnym i zajęć do wyboru/ oraz zajęć pozalekcyjnych, programy nauczania i szczegółowe plany pracy dla klasy;
Wdrażanie studenta do: 1/ obserwacji lekcji z innych przedmiotów, lekcji wychowawczej w obszarze umiejętności krytycznego słuchania i przenikliwej obserwacji sposobów realizowania celów operacyjnych lekcji; 2/prowadzenia hospitacji lekcji wychowania fizycznego;
Wdrażanie studentów do samodzielnej pracy w szkołach i instytucjach opiekuńczo – wychowawczych w postaci planowania i organizowania różnorodnych zajęć sportowych- prowadzenia zajęć pozalekcyjnych;
Rozwijanie kreatywności studenta w samodzielnym prowadzeniu zajęć, doborze metod i form pracy z uczniem w klasach I-III oraz Iv- VIII;
Stworzenie warunków do samooceny własnych działań, rozpoznania swoich predyspozycji do roli nauczyciela i animatora zajęć sportowych w szkole;
Zaliczona praktyka wdrożeniowa w semestrze IV
Przeprowadzenie samodzielnie i zespołowo diagnozy środowiskowej i osobniczej: organy szkoły, agendy wspierające prace szkoły, rozwój fizyczny- siatki centylowe, sprawność fizyczna (elektroniczny kalkulator sprawności fizycznej), wiadomości i umiejętności ruchowe wynikające z Podstawy Programowej, postawy uczniów wobec kultury fizycznej; formy działalności zdrowotnej w szkole, baza i środki dydaktyczne do prowadzenia WF)
Omówienie zasad pisania konspektów, zasady hospitowania, omówienie obowiązującej dokumentacji pracy nauczyciela wf, zapoznanie studenta z dziennikami, zeszytem pracy
nauczyciela, planem dydaktyczno-wychowawczym, inną działalnością szkolną i pozaszkolną;
Przeprowadzenie hospitacji doradczo- doskonalącej, kontrolno- oceniającej oraz diagnozującej lekcji wychowania fizycznego w klasach I-III i w klasach IV-VIII, pozalekcyjnych zajęć sportowo-rekreacyjnych prowadzonych w ramach UKS/SKS;
Samodzielne prowadzenie lekcji wychowania fizycznego wg toku zadań pedagogicznych S. Strzyżewskiego- na podstawie konspektu i osnowy; (kreatywne stosowanie w lekcji metod realizacji zadań ruchowych i intensyfikujących zajęcia);
Zastosowanie wszelkich metod i form pracy omawianych na metodyce wychowania fizycznego. Stosowanie ich w praktyce: metoda poglądowa, metoda syntetyczna,
analityczna, analityczno-syntetyczna.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia praktyki (wrzesień) jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez opiekuna praktyki , złożenie wymaganych dokumentów (opinii o pracy, karty praktyki studenta, zaopiniowane i ocenione konspekty, na podstawie których prowadzone były zajęcia) w wyznaczonym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ.
Ocena końcowa - ocena wystawioną z praktyki, to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się
zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę
końcową 5,0. W przypadku nieterminowego rozliczenia Koordynator praktyk może ocenę zmienić.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 12-04-2021 17:58)