SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Supporting Profoundly Gifted Children - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Supporting Profoundly Gifted Children
Kod przedmiotu 0313-WP-PSYCH-SPGC
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Anna Mróz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to discuss problems connected with the gifted everyday life, their special needs, social relations, learning difficulties as well as indicate the best way of developing their potential.

Wymagania wstępne

Basic knowledge of cognitive processes and human development.

Zakres tematyczny

Various definition of giftedness: What does it mean to be profoundly gifted? Giftedness and creativity.

Characteristics of gifted children: their special needs, problems with social relations, sensitivity and overexcitabilities, perfectionism.

Diagnosis and misdiagnosis of gifted children: missed diagnosis, misdiagnosis and double diagnosis (twice-exceptional children), learning difficulties and underachievement in gifted children.

Working with gifted children: how to work with the gifted at school and support their parents, stimulating creativity, assisting development of the gifted.

Metody kształcenia

Discussion, case studies.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Participation in discussion, short oral presentation once a semester, analysis of a case study discussed in class.

Literatura podstawowa

1.      Daniels S., Piechowski M.M. (eds.) (2008), Living with intensity: Understanding the sensitivity, excitability, and the emotional development of gifted children, adolescents, and adults, Great Potential Press.

2.      Neville C., Piechowski M.M., Tolan S. (eds.) (2013), Off the charts: asychrony and the gifted child, Royal Fireworks Press.

Literatura uzupełniająca

1.      Piechowski M.M. (2006), ‘Mellow out’ they say. If I only could. Intensities and sensitivities of the young and bright, Yunasa Books.

Uwagi

*The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 19:19)