SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Foundations of Multicultural Education - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Foundations of Multicultural Education
Kod przedmiotu 0110-WP-PED-FME
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Magdalena Zapotoczna
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Acquaint students with basic knowledge about: pedagogical approaches to multicultural education, teaching strategies and practices, teacher's role in the integration process and implementation of multicultural education in the classroom 

Wymagania wstępne

Basic knowledge in Pedagogy, Psychology and Sociology

Zakres tematyczny

  1. Education in the context of socio-cultural diversity
  2. Perspectives and challenges in the field of multicultural education including: diversity, multiculturalism, equity, equality, stereotype, cultural assimilation, bilingual education, culturally relevant education
  3. Multicultural and multicultural education in the institutional dimension
  4. Selected projects and programs of multicultural education in comparative perspective
  5. Directions of educational policy and mukticultural education strategies in comparative perspective
  6. Implementation of the multicultural education in homogeneous and culturally diverse environments on the example of selected models
  7. Designing educational activities in the context of multicultural education 

Metody kształcenia

Discussion, case studies and scenarios, problem methods, project, presentation

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The requirement to pass is active participation in class discussions (40% of general grade) and designing an individual or group project- presentation, poster or essay- that illustrates the use of a selected course issue (60%).

Literatura podstawowa

Alexandru F., The Educational Context Between Homogeneity and Cultural Diversity, 2012. 

Dąbrowa E., Markowska-Manista U., Contact theory in multicultural school praxis, [in:] School Quality and Culture, ed. I. Nowosad, Adam Marszałek, Toruń 2014, no. 7. 

Declaration of European Ministers on Intercultural Education „Multicultural Education in the New European Context”, Athens, Greece, 10 –12 November 2003, Session 21.

Inglis Ch., Planning for cultural diviersity, UNESCO, International Institute for Educational Planning, Paris 2008. 

Unesco Guidelines on Intercultural Education (2006), UNESCO Section of Education for Peace and Human Rights, Division for the Promotion of Quality Education, Education Sector, Paris.

Literatura uzupełniająca

The further sources in English will be provided by the lecturer during the course.

Uwagi

Language of instruction: English or German

* The subject can be run every semester. In case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 19:19)