SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Creating a School Community - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Creating a School Community
Kod przedmiotu 0110-WP-PED-CSC
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek WNS - oferta ERASMUS / Pedagogika
Profil -
Rodzaj studiów Program Erasmus drugiego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Magdalena Zapotoczna
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Acquaint students with basic knowledge about school community, effective communication to improve school quality, enhance student achievement, importance of public relations and understanding community culture

Wymagania wstępne

Basic knowledge in Pedagogy and Sociology.

Zakres tematyczny

  1. Dimensions of community
  2. Community as an important indicator of school development
  3. Community in the school's culture
  4. Community in the local environment
  5. Community and school effectiveness
  6. Collective learning
  7. Teachers' social competences in the creation of a school community

Metody kształcenia

Discussion, case studies and scenarios, problem methods, project, presentation

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

The requirement to pass is active participation in class discussions (40% of general grade) and designing an individual or group project- presentation, poster or essay- that illustrates the use of a selected course issue (60%).


 

Literatura podstawowa

Bochno E. (ed.), School in Community. Community in School, Wydawnictwo. Adam Marszałek, Toruń 2013.

Schaps, E., Battistich, V., Solomon, D., School as a caring community: A key to character education, [in:] A. Molnar (ed.), The construction of children's character, part II: 96th yearbook of the National Society for the Study of Education, University of Chicago Press, Chicago 1997. 

Literatura uzupełniająca

The further sources in English will be provided by the lecturer during the course.

Uwagi

Language of instruction: English or German

*The subject can be run every semester, in case there is not enough persons to make a group there will be individual class run during instructor hours.


Zmodyfikowane przez dr Magdalena Pokrzyńska (ostatnia modyfikacja: 15-04-2021 19:20)