SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki II |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-BHP-P-4_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
Cel szczegółowy:
- doskonalenie i rozwijanie posiadanych kompetencji mówienia, słuchania, czytania ze zrozumieniem i pisania,
- przygotowanie do pracy z tekstami specjalistycznymi zgodnymi z kierunkiem studiów,
Formalne: Warunkiem kontynuowania nauki języka w semestrze 3 jest uzyskanie zaliczenia z oceną w semestrze 2.
Nieformalne: Studenci rozpoczynający naukę języka niemieckiego w 3 semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej, czyli biegłość językową na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym (poziom A2+).
L1 - 2: Planowanie i przebieg kariery zawodowej, tryb życia; zdrowie i bezpieczeństwo.
L3 - 4: Informacje o zawodach i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości;
L5 - 7: Miejsca pracy, typowe narzędzia, sprzęt i urządzenia techniczne używane w pracy oraz czynności z nimi związane; instrukcje obsługi; branże i produkty.
L8: Sprawdzian wiadomości - test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi.
L9 - 10: Polski i niemiecki system szkolnictwa - porównanie; praca w czasie wolnym i podczas wakacji.
L11 - 12: Studia w Polsce i w krajach niemieckojęzycznych; porównywanie programów studiów z wykorzystaniem informacji na stronach internetowych uczelni w krajach niemieckojęzycznych
L13 - 14: Korespondencja formalna i nieformalna: notatka, e-mail, list motywacyjny, zapytanie, zamówienie, rezerwacja; typowe zwroty, redagowanie tekstów.
L15: Test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi i zamkniętymi.
Kurs podzielony jest na moduły zawierające teksty i ćwiczenia językowe. Kurs rozwija wszystkie umiejętności służące biegłej komunikacji. Materiał gramatyczny odpowiedni dla poziomu A2, A2+ i B1.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa na zaliczenie przedmiotu jest średnią arytmetyczną z ocen cząstkowych.
1. Ch. Lemcke, L. Rohrmann, T. Scherling, Berliner Platz 2, Langenscheidt Polska, Warszawa 20032.
2. S. Hilpert, D. Niebisch, S. Penning-Hiemstra, A. Pude, F. Specht, M. Reimann, A. Tomaszewski, Schritte international neu 3, Hueber Verlag, München 2017
3. U. Koithan, H. Schmitz, T. Sieber, R. Sonntag, Aspekte neu B1 plus, Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2018
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 07-05-2021 21:56)