SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Przedmiot do wyboru B5: Psychologia reklamy i marketingu - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Przedmiot do wyboru B5: Psychologia reklamy i marketingu
Kod przedmiotu 14.4-WH-CDFP-PRM
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Coaching i doradztwo filozoficzne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marzanna Farnicka
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przekazanie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć dotyczących marketingu. Zaznajomienie studenta z systemem informacji marketingowej, elementami marketingu i ich charakterystyką: produktem, ceną, promocją i dystrybucją oraz rodzajami strategii marketingowych. Scharakteryzowanie zachowań konsumenta na rynku oraz psychologicznych aspektów reklamy.

Wymagania wstępne

Podstawy psychologii społecznej.

Zakres tematyczny

Podstawowe zagadnienia z obszaru psychologii reklamy. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu. Segmentacja rynku jako proces. Produkt, marka, promocja i cena jako podstawowe elementy analizy planowania marketingowego.  Procesy poznawcze a reklama. Elementy skutecznego przekazu reklamowego – człowiek, emocje, humor. Oczekiwania konsumentów. Kupowanie refleksyjne, nieplanowane oraz nawykowe. Przywiązanie do marki.

Metody kształcenia

case study, wykad, praca projektowa,

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Test końcowy, aktywność, projekt

Literatura podstawowa

  1. Tyszka T. (red), Psychologia ekonomiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  2. Kotler P., Marketing, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., Poznań 2005.
  3. Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2010.

Literatura uzupełniająca

  1. Zawadzka A. M., Dlaczego przywiązujemy się do marki?, GWP, Gdańsk 2006.
  2. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk, 2002.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Marzanna Farnicka (ostatnia modyfikacja: 11-05-2021 11:52)