SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki II |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-P-21_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
Formalne: Warunkiem kontynuowania nauki języka w semestrze III jest uzyskanie zaliczenia z oceną w semestrze II.
Nieformalne: Studenci rozpoczynający naukę języka niemieckiego w III semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie co najmniej średnio-zaawansowanym (poziom A2+ lub B1+).
L1 - 2: Planowanie i przebieg kariery zawodowej, tryb życia; zdrowie i bezpieczeństwo.
L3 - 4: Informacje o zawodach w branży mechanicznej i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości;
L5 - 7: Miejsca pracy, typowe narzędzia, sprzęt i urządzenia techniczne używane w pracy oraz czynności z nimi związane; instrukcje obsługi; branże i produkty.
L8: Sprawdzian wiadomości - test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi.
L9 - 10: Polski i niemiecki system szkolnictwa - porównanie; praca w czasie wolnym oraz podczas wakacji.
L11 - 12: Studia w Polsce i w krajach niemieckojęzycznych; porównywanie programów studiów z wykorzystaniem informacji zawartych na stronach internetowych uczelni w krajach niemieckojęzycznych; poszukiwanie możliwości odbycia praktyk studenckich.
L13 - 14: Pisanie formalnych i nieformalnych listów i e-maili; notatki z rozmów telefonicznych.
L15: Test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi i zamkniętymi.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
1. Ch. Lemcke, L. Rohrmann, T. Scherling, Berliner Platz 2, Langenscheidt Polska, Warszawa 2003
2. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 10-05-2021 21:24)