SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Eksploatacja płatowców i silników lotniczych |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-ML-P-58_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Projekt | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu roli konstrukcji oraz zasad działania układów i systemów stosowanych w eksploatacji płatowca. Prezentacja metod i rozwiązań stosowanych przy wykonywaniu zadań zawodowych związanych z jego obsługą techniczną. Przekazanie zasad opracowywania i prowadzenia elementów dokumentacji eksploatacyjnej. Określenie zasad działania i posługiwania się narzędziami, maszynami i urządzeniami aparatury kontrolno-pomiarowej używanymi do wykonywania zadań z zakresu obsługi technicznej płatowca, jego instalacji i lotniczych zespołów napędowych. Przygotowanie do wykonywania zadań zawodowych w zakresie wykonywania obsługi technicznej liniowej i hangarowej płatowca.
Podstawowe wiadomości z zakresu:
L.P. | Treści programowe - WYKŁAD | liczba godzin | |||
studia stacjonarne |
studia niestacjonanre |
||||
W1 | M11B. Aerodynamika, struktury i systemy samolotu tłokowego 11.1 Teoria lotu 11.1.1 Aerodynamika | 1 | |||
W2 | 11.2 Struktury płatowca – koncepcja ogólne | 1 | |||
W3 | 11.3 Struktury płatowca - samoloty | 1 | |||
W4 | 11.4 Klimatyzacja i zwiększenie ciśnienia w kabinie (ATA 21) | 1 | |||
W5 | 11.5 Instrumenty / systemy elektroniki lotniczej | 1 | |||
W6 | 11.6 Energia elektryczna (ATA 24) | 1 | |||
W7 | 11.7 Sprzęt i wyposażenie (ATA 25) | 1 | |||
W8 | 11.8 Ochrona przeciwpożarowa (ATA 26) | 1 | |||
W9 | 11.9 Sterowanie lotem (ATA 27) | 1 | |||
W10 | 11.10 Systemy paliwowe (ATA 28) | 1 | |||
W11 | 11.11 Siła hydrauliczna (ATA 29) | 1 | |||
W12 | 11.12 Ochrona przed lodem i deszczem (ATA 30) | 1 | |||
W13 | 11.13 Podwozie samolotu (ATA 32) | 1 | |||
W14 | 11.14 Światła (ATA 33) | 1 | |||
W15 | 11.15 Tlen (ATA 35), 11.16 Zasilanie powietrzem/podciśnienie (ATA 36) 11.17 Woda/Odpady (ATA 38) | 1 | |||
Suma godzin: | 15 | 0 |
L.P. | Treści programowe - PROJEKT | liczba godzin | |||
studia stacjonarne |
studia niestacjonarne |
||||
P1 | Projektowanie obsługowych i naprawczych kart zadaniowych wybranych elementów i układów samolotów. | 15 | |||
Suma godzin: | 15 | 0 |
Wykład konwersacyjny, metody podawcze przy użyciu prezentacji oraz wideoprojektora.
Praca indywidualna i zespołowa podczas zajęć projektowych w tym także przy użyciu komputera.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: otrzymanie oceny pozytywnej z zaliczenia pisemnego
Projekt: otrzymanie ocen pozytywnych ze wszystkich przeprowadzonych zadań projektowych.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wszystkich jego form. Ocena końcowa na zaliczenie przedmiotu jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne formy zajęć.
Literatura:
Czasopisma branżowe:
Zmodyfikowane przez dr inż. Daniel Dębowski (ostatnia modyfikacja: 05-05-2021 15:30)