SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Aktywizacja społeczno-zawodowa osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-ETA-ASZA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przygotowanie merytoryczne słuchacza do aktywizacji społecznej i zawodowej osoby ze spektrum.
Podstawy pedagogiki specjalnej.
Wykłady:
1. Cele, zadania i zasady procesu kompleksowej rehabilitacji. 2. Ustawodawstwo w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej. 3. Organizacje pozarządowe działające na rzecz osób dorosłych z niepełnosprawnością (fundacje, stowarzyszenia,) 4. Etyczne aspekty w procesie rehabilitacji społecznej i zawodowej.
Ćwiczenia:
1. Narzędzie do badania dorosłych osób z autyzmem - TTAP, Profil umiejętności zawodowych i społecznych (TEACCH Transition Assessment Profile) jako kluczowy element aktywizacji społecznej i zawodowej. 2. Formy i metody rehabilitacji zawodowej i społecznej osób ze spektrum autyzmu. 3. Praktyczne działania na rzecz wsparcia psychologiczno-socjalnego osób dorosłych ze spektrum i ich rodzin. 4. Poradnictwo zawodowe a zatrudnienie osób z na otwartym i chronionym rynku pracy. 5. Dobre praktyki zagraniczne jako kierunek potrzeb i zmian. 6. Kompleksowe programy rehabilitacji społeczno-zawodowej. 7. Jakość życia dorosłych osób ze spektrum.
Wykład konwersatoryjny, pokaz, praca z tekstem, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - kolokwium z treści wykładów.
Ćwiczenia - projekt i aktywność.
Ocena końcowa z przedmiotu - średnia ocen z wykładu oraz ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 11-05-2021 10:20)