SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Specjalne potrzeby edukacyjne - zaburzenia ze spektrum autyzmu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSEW-SPSA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tematyką autyzmu i dostosowania rzeczywistości szkolnej - klasowej do specjalnych potrzeb uczniów ze spektrum autyzmu.
Znajomość podstaw pedagogiki specjalnej oraz terapii pedagogicznej.
1) Spektrum autyzmu - przegląd badań nad autyzmem i wyjaśnienie teorii. 2) Klasyfikacja, diagnoza, terapia, edukacja. 3) Uczeń ze spektrum w klasie - zorganizowanie przestrzeni edukacyjnej do potrzeb ucznia. 4) Dokumentacja w pracy z uczniem ze spektrum - rola i kierunek obserwacji. 5) Kompetencje społeczne w klasie i w szkole. 6) Uczeń ze spektrum a rówieśnicy. 7) Współpraca z rodzicami i nauczycielami - zadania nauczyciela wspomagającego.
Wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz, film.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Kolokwium z treści wykładów oraz aktywność na zajęciach.
Oceną końcową jest uzyskana pozytywna ocena z kolokwium.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-06-2021 16:09)