SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSEW-MKNI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Dostarczenie studentom wiedzy na temat kształcenia dzieci i uczniów z lekką niepełnosprawnością inetelktualną w systemie inkluzyjnym. Ukazanie studentom konieczności indywidualnego podejścia do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, a także zapewnienia im wsparcia w zakresie społecznego funkcjonowania w grupie.
Podstawy wiedzy z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych dotyczących niepełnosprawności intelektualnej.
Ćwiczenia:
1) Podstawowe kierunki i metody pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. 2) Możliwości i ograniczenia dotyczące realizacji podstawy programowej przez dzieci/uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. 4) Indywidualizacja – konieczność dostosowania treści, metod, środków, organizacji nauczania do możliwości indywidualnych dzieci/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. 4) Planowanie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem idei projektowania uniwersalnego i zasady indywidualizacji. 5) Ocenianie osiągnięć dydaktycznych i społecznych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. 6) Integracja społeczna dzieci/uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z rówieśnikami w grupie - możliwości wsparcia. 7) Współpraca z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
Ćwiczenia:
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych, praca z tekstem.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia: ocena za konspekt oraz aktywność na zajęciach.
Ocena końcowa jest oceną za przygotowany konspekt oraz aktywność na zajęciach.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 21-04-2021 19:52)