SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Specjalne potrzeby edukacyjne - różnice kulturowe |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSEW-SPRK |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z dokumentacją prawną określającą zasady realizacji obowiązku szkolnego przez dzieci obcokrajowców, ukazanie zadań, jakie stoją przed szkołą, w której dzieci te pobierają naukę. Ponadto wskazanie trudności związanych z realizacją specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci obcokrajowców oraz ukazanie obszarów współpracy z rodzinami.
Brak
1) Podstawy prawne regulujące naukę dzieci obcokrajowców w polskich szkołach. 2) Obszary pomocy udzielanej przez szkołę dzieciom obcokrajowców. 3) Specyficzne potrzeby edukacyjne dzieci obcokrajowców. 4) Sukcesy i porażki edukacyjne uczniów pochodzących z różnych kultur. 5) Obszary współpracy z rodzicami.
Wykład podający, metody aktywizujące
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z pracy pisemnej.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 16:55)