SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób ze szczególnymi uzdolnieniami |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSEW-MKSU |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu diagnozy dzieci zdolnych i twórczych oraz z metodyką i organizowaniem zajęć dla dzieci zdolnych i twórczych. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej. Doskonalenie warsztatu nauczyciela, poprzez rozwijanie umiejętności planowania pracy z dzieckiem zdolnym.
Podstawy pedagogiki ogólnej, specjalnej i dydaktyki oraz psychologii ogólnej i psychologii rozwojowej.
Ćwiczenia:
Metody diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych i twórczych. Badanie aspektów istotnych dla twórczości obiektywnej i subiektywnej. Badanie uczniów zdolnych i twórczych z problemami w uczeniu się i w zachowaniu. Modele i strategie kształcenia uczniów zdolnych. Specyfika programów ukierunkowanych na uczniów zdolnych. Rodzaje aktywności i formy ekspresji twórczości dzieci/młodzieży. Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym: metody; zasady i strategie pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym; treningi i lekcje twórczości. Projektowanie indywidualnych planów pracy z dzieckiem szczególnie uzdolnionym.
Dyskusja, burza mózgu, praktyczne działanie – projektowanie indywidualnych planów pracy z dzieckiem szczególnie uzdolnionym .
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na podstawie aktywnej obecności i dyskusji studentów oraz skonstruowanego projektu zajęć w grupie uwzględniającej pracę z dzieckiem szczególnie uzdolnionym.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-04-2021 19:12)