SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praca z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zachowania trudne - zagrożonych niedostosowaniem społecznym |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSEW-PDMZT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi informacjami dotyczącymi zaburzeń zachowania - ich podłoża, objawów, typologii. Rola diagnozy zaburzeń zachowania (istota działań socjoterapeutycznych i planowania procesu socjoterapeutycznego). Podstawy korekcji zaburzeń zachowania.
Podstawy pedagogiki specjalnej, psychologii klinicznej i rozwojowej.
Zaburzenia zachowania w aspekcie bio-psycho-społecznym. Objawy zaburzeń zachowania (typologie i klasyfikacje). Diagnoza zaburzeń zachowania - rola socjoterapii i korekcja zaburzeń zachowania. Specyficzne trudności uczestników zajęć socjoterapeutycznych (np. Zespół Aspergera, ADHD). Planowanie procesu socjoterapeutycznego.
Praca w grupach, dyskusja, symulacje, metody ekspresyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia: zaliczenie z konwersatorium na ocenę: aktywność na zajęciach w zakresie posiadanej wiedzy dotyczącej zaburzeń zachowania; ocena samodzielne przygotowanego konspektu zajęć korekcyjnych dla wskazanej grupy dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania (ocena wykorzystania metod i technik socjoterapeutycznych). Ocenę łączną stanowi średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Zmodyfikowane przez dr Lidia Wawryk (ostatnia modyfikacja: 19-04-2021 21:16)