Praktyczna nauka języka niemieckiego I - Konwersacje - Laboratorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka niemieckiego I - Ćwiczenia z tekstem - Laboratorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie na ocenę
Praktyczna nauka języka niemieckiego I - Pisanie kreatywne - Laboratorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie na ocenę
Cel przedmiotu
Celem modułu jest opanowanie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim w zakresie wszystkich sprawności językowych, tj. pisania, czytania, słuchania i mówienia na poziomie C1 według ESOKJ. Studenci pracują nad podniesieniem poziomu technik krytycznej analizy omawianych tekstów przy wykorzystaniu różnych form ćwiczeń sprawdzających globalne i selektywne ich rozumienie oraz rozwijają umiejętność zdobywania, interpretacji oraz samodzielnego wykorzystania i przetwarzania informacji z różnych źródeł.
Kolejnym celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności swobodnego i precyzyjnego formułowania myśli w języku niemieckim zarówno w wypowiedziach ustnych, jak i pisemnych połączonych z przedstawieniem argumentów przy zachowaniu przejrzystej struktury wypowiedzi, aktywnego udziału w dyskusji, parafrazowania, wyrażania własnych poglądów oraz ich obrony w dyskusji w ramach zagadnień realizowanych na danym roku studiów.
W skład modułu wchodzą następujące przedmioty:
Konwersacje,
Ćwiczenia z tekstem
Pisanie kreatywne
Wymagania wstępne
Poziom sprawności językowej odpowiadający pozimowi B2+ według ESOKJ
Zakres tematyczny
KONWERSACJE
Tematyka oraz sytuacje komunikacyjne oscylują wokół szeroko pojętej kultury i nauki, życia społeczno-politycznego oraz gospodarki kraju języka docelowego. Są one dopasowane do potrzeb związanych z koniecznością nabywania poszczególnych sprawności z zakresu komunikacji ustnej (np.: organizacje i stowarzyszenia, życie w rodzinie wielopokoleniowej, praktyka czy teoria w procesie ubiegania się o pracę, multitasking, inteligencja emocjonalna a poszukiwanie pracy, globalizacja i jej wady oraz zalety, wady i zalety prowadzenia własnej działalności gospodarczej, wolontariat, medycyna naturalna i efekt placebo)
Doskonalenie umiejętności tworzenia określonych form wypowiedzi ustnych zróżnicowanych stylistycznie (oficjalne, poufałe etc.) w zależności od sytuacji komunikacyjnej (wyrażanie opinii i poglądów, wyrażanie upodobań oraz niechęci, argumentowanie, udział w dyskusji);
Techniki pogłębiana i poszerzania zasobów słownictwa i struktur językowych.
ĆWICZENIA Z TEKSTEM
Rodzaje tekstów: teksty opisowe, teksty argumentacyjne, tekst specjalistyczny, tekst literacki;
Formy redukcji tekstu;
Gramatyka tekstu: kompleksowa składnia;
Leksyka: zwroty typowe dla danego rodzaju tekstu.
PISANIE
Organizacja wypowiedzi pisemnej;
Wybrane techniki pisania kreatywnego;
Wybrane gatunki tekstów z uwzględnieniem ich cech charakterystycznych (stylistyka, kompozycja, perspektywa);
Tworzenie tekstów z cechami typowymi dla danego gatunku;
Rozwijanie tekstów według własnych pomysłów;
Konstruowanie stymulowanych wypowiedzi pisemnych na określony temat.
Metody kształcenia
Opis wyjaśniający, klasyfikujący i uzasadniający; dyskusja panelowa, „za i przeciw”; klasyczna metoda problemowa; mapa mentalna; praca z tekstem, dyskusja na temat przedstawionej w tekście problematyki, praca indywidualna, praca w grupach.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia modułu jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów składowych. Otrzymanie oceny niedostatecznej z którejkolwek z części składowych bloku PNJN skutkuje niezaliczeniem całego modułu. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen części składowych.
Wypowiedzi ustne oraz krótkie prace pisemne.
Zaliczenie przewidzianych kolokwiów, aktywny udział w zajęciach, obecność na zajęciach.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.