Cykl praktycznych ćwiczeń z języka rosyjskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Poznawanie specyfiki kulturowej Rosji. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej
Wymagania wstępne
Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.
Zakres tematyczny
Zawieranie znajomości, zwrotu grzecznościowe. Zachowania zgodne z etykietą rosyjską. Prezentacja osób, stosunki personalne.
Biografia. Prezentacja danych osobowych. Ankieta personalna
Nasi znajomi i przyjaciele. Przyjaźń. Określanie cech fizycznych i charakterologicznych.
Rodzina. Status rodzinny i zawodowy. Relacje interpersonalne i modele stosunków rodzinnych.
Codzienne czynności domowe. Rozkład dnia. Dzień powszedni i świąteczny. Plany na nadchodzący dzień i tydzień.
Czas wolny - preferencje, upodobania, zainteresowania i pasje.
Wybrane aspekty etykiety rosyjskiej. Zachowanie w typowych sytuacjach. Wyrażanie zakazu i przyzwolenia, zapraszanie, zgoda, grzeczna odmowa, przepraszanie, wyrażanie żalu i wdzięczności.
Metody kształcenia
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
Literatura podstawowa
M. Zybert, Новые встречи 2, WSiP, Warszawa 2003
M. Zybert, Новые встречи 3, WSiP, Warszawa 2004
A. Pado, Успех 2, Podręcznik do języka rosyjskiego, kurs kontynuacyjny, WSiP, Warszawa 2003
S. Szczygielska, Język rosyjski, Repetytorium tematyczno-leksykalne, cz. 2, wyd. Wagros, Poznań 2005
A. Gołubiewa, N. Kowalska, Русский язык сегодня, wyd. Agmen, Warszawa 2000
I. Osipowa, Здравствуте cz. 4, podręcznik do nauki języka rosyjskiego, wyd. Gebethner, Warszawa 1995
J. Dobrowolski, Тусовка. Русский язык XXI века, Warszawa 2003
M. Zybert, Nowyj dialog 2. Język rosyjski. Kurs dla początkującyh i kontynuujacych naukę, WSi P, Warszawa 2014
Literatura uzupełniająca
D. Dziewanowska, Гамматика без проблем, WSiP, Warszawa 2005
S. Szadyko, Poradnik gramatyczny współczesnego języka rosyjskiego, wyd. Poltext, Warszawa 2004
A. Родимкина З. Райли Н. Ландсман, Россия сегодня. Teksty i ćwiczenia do nauki języka rosyjskiego na etapie średnio zaawansowanym, wyd. REA, Warszawa 2003
A. Pado, Ты за или против. Materiały uzupełniające, język rosyjski. WSiP, Warszawa 2003
K. Rumińska, Mały podręcznik tekstów pisanych, PWN, Warszawa 1996
A. Pado, Читай, пиши, говори, 1 WSiP, Warszawa 1997
A Pado, читай, пиши, говори, 2 WSiP, Warszawa 1998
Н. П. Вольская Д. Б. Губков, Можно? Нельзя?, Практический минимум по культурной адаптации в русской среде, Издательство „Русский язык”, Москва 2001
Uwaga: Poza literaturą podstawową i uzupełniającą program przewiduje korzystanie z zasobów Internetu, telewizji(stacje rosyjskie), czasopism rosyjskich.
Uwagi
brak
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 13:09)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.