SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Przedmiot do wyboru: (B) Negocjacje polityczne - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Przedmiot do wyboru: (B) Negocjacje polityczne
Kod przedmiotu 14.1--Poli2D-PDW-NP-S20
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Politologia / Politologia - 40 plus
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Lilla Młodzik, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie z elementarną wiedzą z  zakresu negocjacji politycznych, pozwalającą na wyjaśnienie, w jaki sposób ludzie myślą, podejmują decyzje, zachowują się i działają w różnych zbiorowościach i grupach społecznych. Zwrócenie uwagi na różnorodne podejście do zagadnień negocjacji, zrozumienie wzajemnych powiązań i konsekwencji podejmowanych decyzji oraz prześledzenie praktycznych zastosowań negocjacyjnych w życiu politycznym i społecznym.

Wymagania wstępne

Podstawy z zakresu zarządzania organizacją w obszarze decydowania politycznego i biznesowego.

Zakres tematyczny

1. Proces podejmowania decyzji a negocjacje. Istota negocjacji: przedstawianie propozycji i ofert oraz kwesia ustępstw. Obszary występowania negocjacji.
2. Merytoryczne przygotowanie do negocjacji. Specyfika negocjacji politycznych i biznesowych.
3. Przedstawienie konkretnej strategii prowadzenia negocjacji, typy rodzaje.
4. Taktyki negocjacyjne: blokujące, ofensywne i zwodnicze.
5. Fazy negocjacji i ważniejsze charakterystyki decydentów.
6. Dobór zespołów negocjacyjnych
7.Style prowadzenia negocjacji i ich skuteczność.
8. Postępowanie w trudnych sytuacjach pozycyjnych.
9. Negocjacje międzynarodowe – kulturowe uwarunkowania.
10. Etyka w negocjacjach.11. Kreatywne metody negocjacji.

Metody kształcenia

Analiza literatury przedmiotu, indywidualne i grupowe projekty, dyskusja grupowa, testy decyzyjne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach (20% wartości oceny końcowej), aktywność na zajęciach (30% wartości oceny końcowej), przygotowanie indywidualnych i grupowych zadań mających charakter teleologiczny. (50% wartości oceny końcowej).

Literatura podstawowa

Kamiński J.,  (2003), Negocjowanie, techniki rozwiązywania konfliktów, Warszawa.

Benedikt A., (2006), Negocjacje i mediacje w administracji, Wrocław.

Chełpa S., Witkowski T. (2015), Psychologia konfliktów, Wrocław.

Stelmach J., Brożek B., (2014),  Negocjacje, Kraków.

Korcz I. (2012), Podstawy negocjowania biznesowego i politycznego, Poznań.

Literatura uzupełniająca

Fischer R., Ury W., (1994), Dochodząc do tak, Warszawa.
Ury W., (1995), Odchodzć od nie, Warszawa.
Mastenbroek W.,  (1996), Negocjowanie,  PWN, Warszawa.

Uwagi

brak


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2021 15:03)