Głównym założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami z zakresu public relations z perspektywy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej, w tym z zagadnieniem metod i narzędzi najczęściej stosowanych w działalności PR. Słuchacz zdobywa umiejętności efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR w odniesieniu do różnych podmiotów i warunków funkcjonowania.
Wymagania wstępne
Brak.
Zakres tematyczny
Czym jest public relations, powstanie i ewolucja PR, zarządzanie oraz strategie PR, techniki i zastosowanie public relations, wykorzystanie PR w ramach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz organizacji, etykieta w wizerunku.
Metody kształcenia
Opracowanie projektów, praca z tekstem, analiza źródeł audiowizualnych, praca w grupach, praca indywidualna.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunki zaliczenia zajęć:
W celu uzyskania zaliczenia zajęć należy:
Aktywnie uczestniczyć w zajęciach (uczestniczyć w dyskusjach na temat prezentowanych projektów)
Przygotować i przedstawić projekt (w tym: prezentację multimedialną, materiały dodatkowe; prezentację zamykają pytania zadawane przez uczestników spotkania, które odnoszą się do projektu)
Literatura podstawowa
Black Sam, Public relations, Kraków 2005
Bombiak Edyta, Wizerunek – kluczowy element postrzegania przedsiębiorstwa, [w:] Współczesny marketing i logistyka – innowacyjne rozwiązania, [red.] K. Pieniak-Lendzion, A. Marcysiak, T. Nowogródzka, Siedlce 2015, s. 93-104
Goban-Klas Tomasz, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1996
Jakus Dalibor, Zubcić Krešimir, Marketing transmedialny i nowa koncepcja public relations, „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych” 2016, nr 22 (4), s. 91-102
Jeziński Marek, Marketing polityczny a procesy akulturacyjne, Toruń 2004
Kolczyński Mariusz, Sztumski Janusz, Marketing polityczny. Kształtowanie indywidualnych i zbiorowych opinii, postaw i zachowań, Katowice 2003
Leary Mark, Wywieranie wrażenia na innych, Gdańsk 2007
Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, [red.] M. Jeziński, Toruń 2005
Marketing polityczny. Szansa czy zagrożenie dla współczesnej demokracji?, [red.] P. Pawełczyk, Poznań 2007
Olędzki Jerzy, Public relations i marketing medialny: zarządzanie komunikacją i wizerunkiem w nauce o mediach, „Studia Medioznawcze” 2013, nr 4(55), s. 27-36
Pease Allan i Barbara, Mowa ciała, Poznań 2007
Solińska Paulina, Społeczna recepcja czarnego public relations, [w:] Społeczna recepcja Public Relations, [red.] K. Kubiak, Warszawa 2011
Thomson Peter, Sposoby komunikacji interpersonalnej, Poznań 1998
Literatura uzupełniająca
Zgodna z problematyką przygotowywanego projektu.
Uwagi
Brak.
Zmodyfikowane przez dr Anna Ratke-Majewska (ostatnia modyfikacja: 01-06-2021 12:46)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.