SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Public relations - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Public relations
Kod przedmiotu 14.1--Poli2D-PR-S21
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Politologia / Politologia - 40 plus
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anna Ratke-Majewska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Głównym założeniem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi technikami z zakresu public relations z perspektywy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej, w tym z zagadnieniem metod i narzędzi najczęściej stosowanych w działalności PR. Słuchacz zdobywa umiejętności efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR w odniesieniu do różnych podmiotów i warunków funkcjonowania.

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

Czym jest public relations, powstanie i ewolucja PR, zarządzanie oraz strategie PR, techniki i zastosowanie public relations, wykorzystanie PR w ramach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz organizacji, etykieta w wizerunku.

Metody kształcenia

Opracowanie projektów, praca z tekstem, analiza źródeł audiowizualnych, praca w grupach, praca indywidualna.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunki zaliczenia zajęć:

W celu uzyskania zaliczenia zajęć należy:

  1. Aktywnie uczestniczyć w zajęciach (uczestniczyć w dyskusjach na temat prezentowanych projektów)
  2. Przygotować i przedstawić projekt (w tym: prezentację multimedialną, materiały dodatkowe; prezentację zamykają pytania zadawane przez uczestników spotkania, które odnoszą się do projektu)

Literatura podstawowa

  1. Black Sam, Public relations, Kraków 2005
  2. Bombiak Edyta, Wizerunek – kluczowy element postrzegania przedsiębiorstwa, [w:] Współczesny marketing i logistyka – innowacyjne rozwiązania, [red.] K. Pieniak-Lendzion, A. Marcysiak, T. Nowogródzka, Siedlce 2015, s. 93-104
  3. Goban-Klas Tomasz, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1996
  4. Jakus Dalibor, Zubcić Krešimir, Marketing transmedialny i nowa koncepcja public relations, „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych” 2016, nr 22 (4), s. 91-102
  5. Jeziński Marek, Marketing polityczny a procesy akulturacyjne, Toruń 2004
  6. Kolczyński Mariusz, Sztumski Janusz, Marketing polityczny. Kształtowanie indywidualnych i zbiorowych opinii, postaw i zachowań, Katowice 2003
  7. Leary Mark, Wywieranie wrażenia na innych, Gdańsk 2007
  8. Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, [red.] M. Jeziński, Toruń 2005
  9. Marketing polityczny. Szansa czy zagrożenie dla współczesnej demokracji?, [red.] P. Pawełczyk, Poznań 2007
  10. Olędzki Jerzy, Public relations i marketing medialny: zarządzanie komunikacją i wizerunkiem w nauce o mediach, „Studia Medioznawcze” 2013, nr 4(55), s. 27-36
  11. Pease Allan i Barbara, Mowa ciała, Poznań 2007
  12. Solińska Paulina, Społeczna recepcja czarnego public relations, [w:] Społeczna recepcja Public Relations, [red.] K. Kubiak, Warszawa 2011
  13. Thomson Peter, Sposoby komunikacji interpersonalnej, Poznań 1998

Literatura uzupełniająca

Zgodna z problematyką przygotowywanego projektu.

Uwagi

Brak.


Zmodyfikowane przez dr Anna Ratke-Majewska (ostatnia modyfikacja: 01-06-2021 12:46)