SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk
Kod przedmiotu 05.1--FAP-WDRP-S20
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia angielska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Joanna Zawodniak, prof. UZ
  • dr hab. Mariusz Kruk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 30 2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem warsztatów jest wieloaspektowe, praktyczne przygotowanie do nauczania języka angielskiego jako obcego w szkole podstawowej.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

- zapoznanie z technikami opracowywania planów/konspektów lekcji,

- krytyczna analiza podręczników i materiałów nauczania,

- sposoby radzenia sobie w różnych problematycznych i niestandardowych sytuacjach,

- praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych,

- podstawy tworzenia i modyfikowania materiałów dydaktycznych,

- prowadzenie badań w działaniu.

Metody kształcenia

dyskusja, burza mózgów, projekt

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Aktywny udział w zajęciach, wykonywanie prac domowych, prowadzenie pamiętnika nauczyciela.

Literatura podstawowa

Brown, H. D. (2007). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall Regents.

Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching. Harlow, Essex: Longman.

Johnson, K. (2008). An introduction to foreign language learning and teaching. Harlow: Pearson Education.

Literatura uzupełniająca

 

Dakowska, M. (2007). Teaching English as a foreign language: A guide for professionals. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 29-04-2021 18:19)