SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Inżynieria oprogramowania 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Inżynieria oprogramowania 2
Kod przedmiotu 11.3-WK-IiED-IO2-W-S14_pNadGenVY4JP
Wydział Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii
Kierunek Informatyka i ekonometria
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Występuje w specjalnościach Systemy informacyjne
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Janusz Jabłoński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 - - Egzamin
Projekt 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studenta z metodami kosztorysowania, szacowania ryzyka jak również zarządzania i organizowania przedsięwzięć związanych z wytwarzaniem systemów informatycznych

Wymagania wstępne

Znajomość podstaw koncepcji i metod obiektowych, programowania obiektowego oraz podstawy SQL i baz danych.

Zakres tematyczny

Wykład
1.Omówienie podstaw analizy, monitorowania i kontroli ryzyka w projekcie informatycznym.
2. Przedstawienie przykładowego systemu wspomagania pracy grupowej oraz systemu wersjonowania oprogramowania.
3. Omówienie standardów: ISO/IEC 9126 dotyczących jakości oprogramowania jako produktu, jak również normy ISO 9126 w zakresie oceny jakości oprogramowania.
4. Realizacja przykładowego projektu z wykorzystaniem narzędzi CASE dla wspomagania pracy zespołów uczestniczących w projekcie.

Projekt
Instalacja, konfiguracja oraz wykorzystanie platformy Eclipse jako platformy projektowania, testowania, zarządzania i wersjonowania oraz realizacji przykładowego – minimum trzy funkcjonalności projektu systemu informatycznego w technologii J2EE.

Metody kształcenia

Tradycyjny wykład, ćwiczenia projektowe, pogadanki i dyskusje w grupach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ostateczna ocena z przedmiotu uwzględnia ocenę z projektu (65%) i ocenę z egzaminu (35%), przy założeniu, że student osiągnął wszystkie zakładane efekty kształcenia w stopniu dostatecznym. Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z projektu i egzaminu.

Literatura podstawowa

1. R. S. Pressman, Praktyczne podejście do inżynierii oprogramowania, WNT, 2004.
2. C. Murray, Jak kierować zespołem programistów, WNT, 2004.
3. C. L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach. Teoria i praktyka, WIG-PRESS, Warszawa 2002. 4. Z. Szyjewski, Zarządzanie projektami informatycznymi. Metodyka tworzenia systemów informatycznych, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa, 2001.
5. Systemy zarządzania jakością. Wymagania, PN-EN ISO 9001, PKN, 2001.
 

Literatura uzupełniająca

1. I. Sommerville, Inżynieria oprogramowania, Klasyka Informatyki, WNT, Warszawa 2003.
2. I. Graham, Metody obiektowe w teorii i praktyce, WNT, 2004.
3. A. Hemrajani, Java. Tworzenie aplikacji sieciowych za pomocą Springa, Hibernate i Eclipse, Helion, Gliwice 2007.
4. N. Dai, L. Mandel, A. Ryman Eclipse Web Tools Platform. Tworzenie aplikacji WWW w języku Java, Helion, Gliwice 2008.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 05-05-2021 13:02)