SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Smart logistics |
Kod przedmiotu | 02.9-WZ-LogD-SL |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Projekt | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z nowymi trendami i rozwiązaniami dla logistyki, w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, łańcuchami dostaw, a także w logistyce miasta.
Brak
Wykład: Nowe trendy i rozwiązania w zakresie logistyki, wykorzystanie technologii w procesach logistycznych. Smart logistics- definicja i pojęcie pokrewne. Smart city, Industry 4.0, Internet Rzeczy, Big Data, Inteligentne roboty. Smart logistics w transporcie i spedycji, zaopatrzeniu, sterowaniu zapasami, magazynowaniu, utylizacji i recyklingu. Miejsce inteligenten logistyki w ewolucji logistyki. Wirtualizacja, transformacja cyfrowa, technologiczna i globalizacja wyznacznikiem nowej inteligentnej logistyki.
Projekt: Smart logistics w rozwoju przemysłu, transportu i magazynowania. Smart city- ewolucja i zastosowania. Smart logistics w procesach logistycznych. Cechy inteligentnej i tradycyjnej fabryki. Smart logistics w obsłudze procesów produkcyjnych.Inteligentne systemy transportowe. Automatyzacja procesów magazynowych. Nowe i innowacyjne rozwiązania w logistyce
Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia z wykorzystaniem studiów przypadków i zadań.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Egzamin z wykładu obejmuje problematykę współczesnych rozwiązań w logistyce. Zaliczenie realizowane jest w formie testu wielokrotnego wyboru.
W ramach zajęć projektowych studenci rozwiązują zadania oraz przygotowują projekt. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest:
Ocena końcowa z zajęć projektowych jest wyliczona na podstawie pozytywnych ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji przedmiotu (projektu, kolokwium, aktywności itd.).
Ocena końcowa przedmiotu stanowi średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z poszczególnych form ćwiczeń (tj. wykładów, ćwiczeń, laboratorium, projektów) prowadzonych w ramach przedmiotu.
Suma uzyskanych punktów decyduje o ocenie według skali: bardzo dobry (90%-100% punktów możliwych do zdobycia), dobry plus (80%-89%), dobry (70%-79%), dostateczny plus (60%-69%), dostateczny (51%-59%).
1. I. Dembińska, M. Frankowska, M.Malinowska, B. Tundys, Smart logistics, edu-Libri, Kraków 2018
2. J. Szołtysek, B. Detyna, "Logistyka. Współczesne wyzwania", Wydawnictwo Uczelniane PWSZ in. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu.
3. S. Kauf, E. Płaczek, A. Sadowski, J. Szołtysek, S. Tworóg, "Vademecum logistyki", Difin 2016.
4. Gołembska E., Kompendium wiedzy o logistyce, PWN, Warszawa-Poznań 2008.
1. J. Szołtysek, Logistyka miasta, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2016.
2. M. Kiba-Janiak, J. Witkowski, Modelowanie logistyki miejskiej, PWE, Warszawa 2014.
3. M. Szymczak, Logistyka Miejska, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
4. B. Tundys, Logistyka miejska. Koncepcje, systemy, rozwiązania, Difin, Warszawa 2008.Logistyka w gospodarce światowej. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.
Oprac. dr Katarzyna Huk
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Huk (ostatnia modyfikacja: 08-06-2021 21:31)