SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Logistyka zwrotów |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-LogD-LZ |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | Logistyka w biznesie |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z nowoczesnymi modelami procesów zwrotnych oraz przekazanie wiedzy na temat aspektów i sposobów realizacji logistyki zwrotów.
Brak.
Wykład: istota, przesłanki i zakres logistyki zwrotnej. Procesy zwrotne w przedsiębiorstwach- specyfika i sposób organizacji. Logistyka zwrotna a logistyka zwrotów. Modele logistyki zwrotów. Podejście procesowe a procesy logistyczne w zarządzaniu. Przegląd procesów zwrotów w różnych branżach. Logistyka zwrotów w e-commerce, jako kluczowy proces zarządzania logistycznego.
Ćwiczenia: podejście procesowe w logistyce zwrotów. Business Process Management (BMP) w logistyce zwrotnej. Mapowanie procesów logistyki zwrotów.
Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia z wykorzystaniem studiów przypadków i zadań.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na wykładzie obejmuje problematykę logistyki zwrotów realizowanych w przedsiębiorstwach. Zaliczenie jest w formie pisemnej.
Na ćwiczeniach studenci rozwiązują zadania oraz przygotowują projekt dotyczący zwrotów w wybranej organizacji w oparciu m.in. o podejście procesowe. W ramach zajęć studenci realizują poszczególne etapy projektu. W trakcie ćwiczeń przewidziane jest jedno kolokwium. Ocena jest uzależniona od:
Ocena końcowa z ćwiczeń jest wyliczona na podstawie pozytywnych ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji przedmiotu (projektu, kolokwium, aktywności itd.)
Ocena końcowa przedmiotu stanowi średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z poszczególnych form ćwiczeń (tj. wykładów, ćwiczeń, laboratorium, projektów) prowadzonych w ramach przedmiotu.
Suma uzyskanych punktów decyduje o ocenie według skali: bardzo dobry (90%-100% punktów możliwych do zdobycia), dobry plus (80%-89%), dobry (70%-79%), dostateczny plus (60%-69%), dostateczny (51%-59%).
1. J. Bendkowski, M. Wengierek Logistyka odpadów, tom l, Procesy logistyczne w gospodarce odpadami, Gliwice 2002
2. H. Brdulak, Logistyka przyszłości, Warszawa 2012
3. Szołtysek J., Logistyka zwrotna – Reverse logistics, Poznań 2009
1. W. Adamczyk, Ekologia wyrobów, Warszawa 2004
2. A.K. Błędzki (ed.), Recykling materiałów polimerowych, Warszawa 1997
3. K. Borkowski, Recykling opakowaniowych odpadów tworzyw sztucznych w Polsce, Materiały konferencyjne, Poznań, 2011
4. A. Korzeniowski, M. Skrzypek, G. Szyszka, Opakowania w systemach logistycznych, Poznań 2010
Oprac. dr Katarzyna Huk
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Huk (ostatnia modyfikacja: 08-06-2021 18:20)