SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie relacjami z dostawcami i odbiorcami |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-LogD-ZRzDiO |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Logistyka w biznesie |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania przedmiotu jest poznanie istoty, zasad, modeli oraz uwarunkowań zarządzanie relacjami z dostawcami i odbiorcami. Stosowanie metod analizy jakości i wartości relacji, identyfikacji korzyści i barier w sferze zarządzanie relacjami z dostawcami i odbiorcami.
Koncepcje zarządzania
W ramach prowadzonych wykładów: Istota relacji, rodzaje i czynniki je kształtujące, typologia relacji, formy współdziałania, cele i oczekiwania interesariuszy, etapy rozwoju relacji - zarządzanie relacjami, przestrzeń relacyjna, jakość i wartość relacji, kompetencje i zdolności relacyjne, relacyjna przewaga konkurencyjna, renta relacyjna, strategie relacyjne, kapitał relacyjny i czynniki go kształtujące, model kapitału relacyjnego, korzyści i bariery w sferze zarządzanie relacjami z dostawcami i odbiorcami. W ramach prowadzonych ćwiczeń: analiza rodzajów relacji i czynników je kształtujących w odniesieniu do różnych form współdziałania, analiza celów i oczekiwań interesariuszy, analiza rozwoju relacji i działań w odniesieniu do poszczególnych etapów zarządzania relacjami, opis przestrzeni relacyjnej, dobór wskaźników ilościowych i jakościowych do pomiaru jakości i wartości relacji, kompetencje i zdolności relacyjne, relacyjna przewaga konkurencyjna, strategie relacyjne, kapitał relacyjny i czynniki go kształtujące, model kapitału relacyjnego, korzyści i bariery w sferze zarządzanie relacjami z dostawcami i odbiorcami.
Wykład konwencjonalny, metoda podająca, prezentacja danych i informacji (rzutnik, foliogram), prezentacja multimedialna, komunikacja interaktywna, analiza studium przypadku, projektowanie rozwiązań, symulacja, praca w zespołach zadaniowych, metoda projektów, prezentacja, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie z oceną, ćwiczenia – zaliczenie z oceną. Zaliczenie z wykładu w formie pisemnej - odpowiedź na trzy pytania z zagadnień obowiązujących. Zagadnienia podane zostaną studentom miesiąc przed terminem zaliczenia. Zaliczenie ćwiczeń: na ocenę z ćwiczeń składa się ocena z projektu (60%), oceny za ćwiczenia – minimum 2 ćwiczenia (40%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń (50%) i wykładu (50%).
.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Wiesław Danielak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-06-2021 08:25)