SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza rynku TSL |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-LogD-ARTSL |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Zarządzanie procesami i projektami logistycznymi |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie kompetencji studentów w zakresie oceny licznych zjawisk rynkowych w obszarze TSL oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej polegającej na przeprowadzeniu kompleksowej analizy rynku i jej wykorzystania na potrzeby działalności gospodarczej.
Wiedza z zakresu stosowania narzędzi i metod statystycznych, podstawy logistyki
Laboratorium: Rynek usług logistycznych. Przedsiębiorstwa TSL. Zarządzanie strategiczne usługami logistycznymi. Funkcje zarządzania i strategie w przedsiębiorstwach TSL. Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców. Segmentacja rynku konsumentów. Segmenty klientów na rynku TSL. Instrumenty marketingu usług logistycznych. Produkt – usługa logistyczna. Marka i promocja w usługach logistycznych. Cena usługi logistycznej. Problem ustalania wysokości cen. Metody wyznaczania cen. Oferty cenowe usług logistycznych. Fazy i mierniki procesu obsługi klienta. Analiza zmiennych wchodzących w skład wybranych modeli ekonometrycznych z wykorzystaniem oprogramowania statystycznego. Kształtowanie prognoz ekonomicznych na potrzeby rynku TSL.
Laboratorium: praca studenta z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego, analiza danych wtórnych, projekt analityczny.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność studenta na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium zaliczeniowego/projektu semestralnego
1. Mruk H., (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2005.
Zmodyfikowane przez mgr Łukasz Augustowski (ostatnia modyfikacja: 04-06-2021 11:17)