SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Analiza rynku TSL - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Analiza rynku TSL
Kod przedmiotu 04.9-WZ-LogD-ARTSL
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Logistyka
Profil praktyczny
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr letni 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Zarządzanie procesami i projektami logistycznymi
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Łukasz Augustowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwijanie kompetencji studentów w zakresie oceny licznych zjawisk rynkowych w obszarze TSL oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej polegającej na przeprowadzeniu kompleksowej analizy rynku i jej wykorzystania na potrzeby działalności gospodarczej.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu stosowania narzędzi i metod statystycznych, podstawy logistyki

Zakres tematyczny

Laboratorium: Rynek usług logistycznych. Przedsiębiorstwa TSL. Zarządzanie strategiczne usługami logistycznymi. Funkcje zarządzania i strategie w przedsiębiorstwach TSL. Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców. Segmentacja rynku konsumentów. Segmenty klientów na rynku TSL. Instrumenty marketingu usług logistycznych. Produkt – usługa logistyczna. Marka i promocja w usługach logistycznych. Cena usługi logistycznej. Problem ustalania wysokości cen. Metody wyznaczania cen. Oferty cenowe usług logistycznych. Fazy i mierniki procesu obsługi klienta. Analiza zmiennych wchodzących w skład wybranych modeli ekonometrycznych z wykorzystaniem oprogramowania statystycznego. Kształtowanie prognoz ekonomicznych na potrzeby rynku TSL.

Metody kształcenia

Laboratorium: praca studenta z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego, analiza danych wtórnych, projekt analityczny.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i aktywność studenta na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium zaliczeniowego/projektu semestralnego

Literatura podstawowa

 

  1. Kufel T., Ekonometria. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa 2013.
  2. Korzeń Z., Logistyczne systemy transportu bliskiego i magazynowania. T II. Projektowanie, Modelowanie, Zarządzanie, IliM 1999, Poznań.
  3. Dyczkowska J., Marketing usług logistycznych, Difin 2014.
  4. Rucińska D., POLSKI RYNEK USŁUG TRANSPORTOWYCH. FUNKCJONOWANIE - PRZEMIANY - ROZWÓJ, PWE, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca

1. Mruk H., (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2005.

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Łukasz Augustowski (ostatnia modyfikacja: 04-06-2021 11:17)