SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie kreatywnością pracowników |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-ZarzP-ZKP |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką kreatywności pracowników w organziacji i możliwości jej wyzwalania/wzmacniania.
Uzyskanie zaliczenia na min. ocenę dostateczną z przedmiotu: Zarządzanie zasobami ludzkimi realizowanego w semestrze II.
W ramach prowadzonych wykładów: Kreatywność, twórczość a innowacyjność przedsiębiorstwa. Kreatywność pracowników i jej źródła. Komponenty twórczości. Wymagania kreatywnego myślenia Kreatywność pracowników a proces innowacyjny. Wiedza, uczenie się a zarządzanie kreatywnością. Udział pracowników w innowacyjności przedsiębiorstwa. Generowanie pomysłów innowacyjnych/Kształtowanie innowacyjności pracowników Metoda kreatywnego benchmarkingu. Uwarunkowania kreatywności: cechy kultury organizacyjnej sprzyjające/niesprzyjające kreatywności pracowników, charakterystyka rozwiązań strukturalnych, systemów motywowania, strategie ukierunkowane na kreatywność pracowników. Bariery kreatywności.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: Kreatywność pracowników i jej źródła. Cechy osoby kreatywnej. Umiejętności istotne dla kreatywności. Obszary zastosowania kreatywności w organizacji (jak np. rozwiązywanie problemów, prowadzenie zebrań, podejmowanie decyzji). Metody intensyfikowania kreatywności pracowników (jak np.: grupy nominalne, Delphi, synektyka, kapelusze de Bono) Techniki redefiniowania problemów. Rola menedżera w wyzwalaniu kreatywności pracowników. Możliwości przełamywania barier kreatywności w organizacji. Menedżer, który wyzwala/hamuje kreatywność pracowników. Czynniki organizacyjne sprzyjające kreatywności pracowników.
Wykład - konwencjonalny, problemowy, prezentacja multimedialna
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, praca z książką (artykułem), zadania warsztatowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunki zaliczenia dla ćwiczeń (K_U04, K_U06, K_U011, K_U10, K_U12, K_K04):
Ocena końcowa zależy od liczby uzyskanych punktów z kolokwium i zadań. Progi dla poszczególnych ocen: 60%- dostateczny, 70%- dobry; 80% - dobry plus, 90% - bardzo dobry.
Warunki zaliczenia dla wykładów (K_W08, K_W12, K_K02_K_K04): egzamin pisemny – pytania otwarte. Ocena zależy od liczby uzyskanych punktów: 6pkt- dostateczny, 6,5-7pkt - ostateczny plus; 7,5-8pkt dobry; 8,5-9pkt - dobry plus, 9,5-10pkt- bardzo dobry.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń. Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Joanna Zarębska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-05-2021 13:46)