SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Warsztaty biznesowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Warsztaty biznesowe
Kod przedmiotu 04.0-WZ-ZarzP-WB
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Janina Jędrzejczak-Gas
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Projekt 47 3,13 47 3,13 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Nabycie praktycznych umiejętności przygotowania konkretnego projektu biznesowego. Rozwój kompetencji informatycznych, komunikacyjnych, pracy w grupie, a poprzez zapoznanie się z punktem widzenia pracodawcy także analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów.

Wymagania wstępne

Zaliczone na ocenę pozytywna przedmioty tj. Systemy prezentacji informacji w biznesie, Outsourcing i offshoring w kontekście pozyskiwania inwestorów.

Zakres tematyczny

I. Przygotowanie projektu biznesowego z następujących zakresów:

  • poszukiwanie nowych modeli biznesowych dla przedsiębiorstw,
  • rozbudowa istniejących propozycji wartości,
  • przygotowanie prezentacji biznesowych/oferty przedsiębiorstw,
  • przygotowanie konkretnych ofert handlowych w odpowiedzi na ogłoszenia (np. zamówienie publiczne)
  • tworzenie baz danych dla przedsiębiorców
  • rozwiązanie konkretnych problemów firmy w innowacyjny sposób, propozycja praktycznego wdrożenia z wykorzystaniem narzędzi IT
  • przygotowanie i wyszukiwanie informacji z regionalnego rynku biznesowego, z wykorzystaniem Internetu (np. zebranie danych i przygotowanie raportu dotyczącego startupów, outsourcingu, możliwości inwestycji).

II. 2-dniowa wizyta studyjna w przedsiębiorstwie.

  • Prezentacja projektu biznesowego.
  • Zajęcia warsztatowe: obsługa specjalnych programów zwiększająca jakość pracy, umiejętne używanie narzędzi IT do zwiększenia wydajności pracy, wykonywanie specjalnych procesów magazynowych, umiejętność asertywnej komunikacji z klientem (w tym zagranicznym), wykorzystanie języka angielskiego branżowego w prowadzeni rozmów handlowych.

Metody kształcenia

Praca w grupach. Przygotowanie we współpracy z prowadzącym konkretnego projektu biznesowego. Opracowaniem raportu i przedstawieniem jego wniosków w formie prezentacji na forum. Wizyta studyjna. Prezentacja projektu biznesowego. Rozwiązywanie konkretnych problemów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenie jest aktywne uczestnictwo na zajęciach, uzyskanie pozytywnej oceny z projektu oraz odbycie 2-dniowej wizyty studyjnej we wskazanym  przedsiębiorstwie.

Literatura podstawowa

Pawlak M., Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa 2021.

Trocki M.,  Metodyki i standardy zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2018.

van der Pijl P. i in., Nowoczesne projektowanie modeli biznesowych. Narzędzia, kompetencje, mentalność i innowacje, które zapewnią firmie sukces, Onepress, 2018.

Literatura uzupełniająca

Żmigrodzki M.,, Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie, Onepress, 2018.

Kisielnicki J., Zarządzanie projektami. Ludzie – procedury – wyniki, Wyd. Nieoczywiste, 2020.

Gołębiewski T. i in., Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.

A Guide to the Project Management of Knowledge, Project Management Institute2017.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Janina Jędrzejczak-Gas (ostatnia modyfikacja: 09-06-2021 13:46)