SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Europejski Fundusz Rolny i Europejski Fundusz Rybacki - instrumenty rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa |
Kod przedmiotu | 14.6-WZ-PFUE-EFRiR |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Pozyskiwanie funduszy Unii Europejskiej - praktyczne aspekty |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie |
Poznanie wiedzy z zakresu funkcjonowania Europejskiego Funduszu Rolnego oraz Europejskiego Funduszu Rybackiego w Unii Europejskiej. Zapoznanie słuchacza z zakresem interwencji europejskiej odnoszącym się do rozwoju obszarów wiejskich, a w szczególność z możliwościami pozyskiwania funduszy na rzecz wsparcia i modernizacji rolnictwa. Przedstawienie procedur oraz możliwości konkursowego aplikowania o środki EFRol i EFR, a także warunków udziału w projektach infrastrukturalnych. Wykazanie specyfiki funkcjonowania obu funduszy w Polsce.
Wykazanie znajomości podstawowych pojęć z funkcjonowania Unii Europejskiej. Wykazanie znajomości założeń Strategii Europa 2020. Orientacja w funkcjonowania administracji rządowej i regionalnej, odpowiedzialnej z wdrażanie funduszy unijnych w Polsce.
1. Wspólnotowa polityka rolna; 2. Ewolucja wspólnotowej polityki rolnej do roku 2000; 3. Europejski Fundusz Rolny - geneza i ewolucja działania; 4. Europejski Fundusz Rybacki - geneza i ewolucja działania; 5. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich; 6. Wspólna Polityka Rolna po roku 2013; 7. Finansowanie projektów infrastrukturalnych; 8. Wsparcie dla "dużych projektów"; 9. Kwalifikowalność wydatków w ramach instrumentów wsparcia rolnictwa i obszarów wiejskich; 10. Regionalne Programy Operacyjne a PROW w latach 2014-2020.
Ćwiczenia prowadzone w formie konwencjonalnej z jednoczesnym wykorzystaniem metody problemowej i przypadków w celu praktycznego zilustrowania zagadnień teoretyczno-prawnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Kolokwium ustne z zakresu materiałów omawianych na zajęciach.
-
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 12-07-2021 22:24)