SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Planowanie i controlling sprzedaży - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Planowanie i controlling sprzedaży
Kod przedmiotu 04.3-WZ-ZSPD-PCSP
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie sprzedażą
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. inż. Anna Saniuk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład + ćwiczenia + laboratorium - - 12
(w tym jako e-learning)
0,8
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy, kompetencji i umiejętności z zakresu analizy danych sprzedażowych, oceny rentowności zleceń i budżetowania elastycznego sprzedaży.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

1. Kryteria podziału sprzedaży. Budowa systemu raportowania sprzedaży.

2. Analiza danych sprzedażowych. Tworzenie raportów marży brutto.

3. Ocena rentowności zleceń i optymalizacja procesów sprawozdawczych.

4. Budżetowanie elastyczne w sprzedaży.

Metody kształcenia

Wykład w formie prezentacji multimedialnych.

Ćwiczenia - analiza przypadku (praca w grupach).

Laboratorium komputerowe - zadania dotyczący analityki sprzedaży w arkuszu kalkulacyjnym Excel.

 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Udział w zajęciach wykładowych oraz ustne sprawdzenie wiedzy z zagadnień omawianych na wykładzie (zaliczenie na ocenę).

Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie analizy przypadku wykonywanego w grupach 2-3 osobowych.

Laboratorium - zaliczenie na podstawie realizacji zadań w arkuszu kalkulacyjnym Excel. 

Literatura podstawowa

  1. Nesterak Janusz, Controlling zarządczy. Projektowanie i wdrażanie, Wolters Kluwer, 2015.
  2. Próchnicki Wojciech, Controlling w przykładach. Poradnik praktyka, Wydawnictwo Helion, 2014.
  3.  Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”.Świderska Gertruda Krystyna, Controlling kosztów i rachunkowość zarządcza, Difin, 2017.

Literatura uzupełniająca

  1. Frankowski Karol Piotr, Prognozowanie sprzedaży. Proces i metodologia w praktyce, CeDeWu, 2017.
  2. Próchnicki Wojciech, Zastosowanie Excela w pracy analityka finansowego, specjalisty ds. controllingu i analityka sprzedaży, Helion, 2012.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 12-07-2021 22:26)