SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Analiza rynku międzynarodowego - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Analiza rynku międzynarodowego
Kod przedmiotu 04.9-WZ-ZSPD-ARMI
Wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
Kierunek Zarządzanie sprzedażą
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2021/2022
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Mariola Michałowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład i ćwiczenia - - 8
(w tym jako e-learning)
0,53
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

W wyniku realizacji przedmiotu słuchacze nabędą pogłębioną  wiedzę z analizy rynku międzynarodowego. Słuchacze zaznajamiają się z procesem badań rynków zagranicznych, specyfiką analizy rynków zagranicznych, przesłankami i metodami wyboru rynków zagranicznych. Dodatkowym celem jest przygotowanie słuchaczy do zaplanowania i przeprowadzenia badań rynków zagranicznych przy użyciu metod i technik badawczych. Ponadto kształtowanie umiejętności pracy w grupie społecznej.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Wykład: Istota i procedura międzynarodowego postępowania badawczego. Wybór rynków zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem sposobów postępowania w sferze ich wyboru, segmentacji rynku światowego oraz procedury wyboru rynków docelowych.

Ćwiczenia: Badania rynków zagranicznych. Źródła informacji o zagranicznych rynkach. Internetowe źródła informacji w pozyskiwaniu informacji wtórnych. Pierwotne źródła informacji o rynku zagranicznym. Wybór rynków zagranicznych i segmentacja nabywców.

Metody kształcenia

Wykład: pokaz, wykład konwencjonalny, dyskusja.

Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace indywidualne i grupowe, studium przypadków, praca z literaturą przedmiotu.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład: zaliczenie pisemne (ZS_W02, ZS_U01, ZS_U03, ZS_U06, ZS_K02), które będzie obejmować materiał z wykładów i ćwiczeń. Zaliczenie będzie w formie pytań otwartych lub/i zamkniętych. Aby uzyskać zaliczenie należy zdobyć minimum 51 punktów.

Ćwiczenia: praca pisemna w formie pytań otwartych lub/i zamkniętych z progami punktowymi (ZS_W02, ZS_U01, ZS_U03, ZS_U06, ZS_K02).

Oceny (punktacja):

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% -  dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.

Literatura podstawowa

  1. Bartosik-Purgat M., Mruk H., Schroeder J., Międzynarodowe badania marketingowe, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2013.
  2. Karcz  K., Międzynarodowe badania porównawcze. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  3. Mruk H., Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
  4. Schroeder J., Badania marketingowe rynków zagranicznych, AE, Poznań 2007.
  5. Sobczak E., Segmentacja rynków zagranicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010. 

Literatura uzupełniająca

  1. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym,  Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013.
  2. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
  3. Mynarski S., Praktyczne metody analizy danych rynkowych i marketingowych, Kantor Wydawniczy Zamykacze, Kraków 2000.
  4. Mynarski S., Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu Excel, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2003.
  5. Oczkowska R., Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym. Uwarunkowania strategii internacjonalizacji i globalizacji, Wydawnictwo: Akademia Frycza Modrzewskiego, Kraków 2007.

Uwagi

-


Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 12-07-2021 22:26)