SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Warsztaty dydaktyczne zintegrowane z realizacją praktyk |
Kod przedmiotu | 05.1-WH-FiPlP-WDZzRP-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia polska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zasadniczym celem przedmiotu jest osiągnięcie przez studentów zakładanych w programie studiów efektów kształcenia i kompetencji, umożliwiających nabywanie doświadczeń związanych z funkcjonowaniem systemu oświaty, wychowania i specyfiką szkoły, w szczególności:
Wiedza z zakresu dydaktyki języka polskiego.
Student samodzielnie przygotowuje konspekty prowadzonych zajęć, poznaje obowiązki oraz podejmowane czynności nauczyciela w szkole, prowadzi samodzielnie zajęcia z uczniami, poznaje organizację pracy szkoły obejmującą m.in. zadania realizowane przez placówkę, oraz prowadzoną przez szkołę dokumentację.
dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, metoda zajęć praktycznych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
1. Systematyczny udział w zajęciach (obserwacja lekcji i udział w dyskusji).
2. Prowadzenie lekcji języka polskiego.
3. Udokumentowanie pracy nauczyciela (konspekt, materiały przygotowane do lekcji).
Literatura ustalana podczas projektowania zajęć dydaktycznych.
Bereziński F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów dla nauczycieli, Kraków 2011.
Kordziński J., Szkoła uczenia się, Warszawa 2020.
Lorens R., Nowe technologie w edukacji, Warszawa 2011.
Oprawa metodyczna do podręczników (rozkład materiału).
Podręczniki i ćwiczenia do nauczania języka polskiego w klasach IV-VIII (WSIP, GWO).
Podstawa programowa nauczania języka polskiego w klasach IV-VIII.
Blakemore S., J., Wynaleźć siebie. Sekretne życie mózgu nastolatka, Wydawnictwo Mamania 2019.
Nowoczesne media w przestrzeniach edukacyjnych, pod red. W. Czerski, R. Wawer, Lublin 2015.
Oelszlaeger B., Jak uczyć uczenia się, Warszawa 2019.
Przewodnik nauczyciela, kl. IV-VIII, WSIP.
Robinson K., Kreatywne szkoły, Element 2015.
Tokarz T., Szkoła ma być dla ucznia, Ridero IT Solution 2020.
Zeszyty lekturowe, kl. IV-VIII, WSIP.
Żylińska M., A co za to dostanę, Edukatorium 2021.
Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Edukatorium 2013.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności nauczycielskiej.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 11-05-2022 14:19)