SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Śródroczna praktyka pedagogiczna |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-FiPlP-Spp-S20 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia polska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyka | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z warunkami pracy zawodowej nauczyciela, procesami wychowawczymi podejmowanymi w placówkach oświatowych.
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu podstaw psychologii i pedagogiki
Poznanie sposobu funkcjonowania oraz organizacji pracy wychowawczej w szkole podstawowej
Poznanie rodzajów dokumentacji działalności opiekuńczo-wychowawczej realizowanej w szkole podstawowej.
Prowadzenie obserwacji pracy wychowawczej w szkole podstawowej
Analizowanie interakcji nauczyciela- wychowawcy z uczniami
Analizowanie sposobu planowanie i prowadzenia zajęć wychowawczych w szkole podstawowej.
Obserwowanie metod i form pracy wychowawczej wykorzystywanych przez nauczyciela wychowawcę w szkole podstawowej.
Opracowanie i przeprowadzenie pod opieką nauczyciela-wychowawcy serii lekcji wychowawczych w szkole podstawowej.
Zapoznanie się z literaturą dotyczącą procesu wychowawczego.
aktywność studenta podczas realizowanej praktykia.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez pedagoga -opiekuna praktyki, złożenie wymaganych dokumentów w wyznaczanym terminie przez organizatora praktyki z ramienia UZ. Ocenę końcową stanowi ocena z odbytej praktyki w szkole.
Nauczyciele - rodzicom : spotkania z rodzicami prowadzone metodą warsztatową w szkole podstawowej : scenariusze spotkań z celami i przykładami ćwiczeń, ankietami, zagadnieniami do przemyślenia i przedyskutowania / Iwona Fechner-Sędzicka, Ewa Lachowska-Żarska. - Toruń : "Bea-Bleja, 2002
Wychowanie w praktyce szkolnej : scenariusze godzin wychowawczych dla klas IV-VI szkoły podstawowej / redakcja naukowa Teresa Zubrzycka-Maciąg. - Warszawa : Difin, 2016.
Między nami : scenariusze lekcji wychowawczych : szkoła podstawowa / Jolanta Bąk, Elżbieta Wiewióra-Pyka. - Kraków : "Rubikon", cop. 2004.
Odwaga cywilna a przemoc w szkole : scenariusze godzin wychowawczych / Karl E. Dambach ; przekł. Olga i Wojciech Kubińscy. - Wyd. 1 w jęz. pol. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008
Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u Koordynatorów praktyk.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-04-2022 21:33)