SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Nowoczesne technologie w nauczaniu/uczeniu się |
Kod przedmiotu | 11.3--FiPlD-NTN-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Występuje w specjalnościach | glottodydaktyka |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zasadniczym celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego z użyciem nowoczesnych technologii. Student poznaje aktualnie dostępne programy i uczy się obsługi oraz wykorzystania innych narzędzi informatycznych pomocnych w przeprowadzeniu lekcji. Ocenia swoje umiejętności w tym zakresie, planuje sposób ich powiększania oraz pod koniec kursu dokonuje samooceny.
podstawowe umiejętności obsługi komputera (Word, Excel)
zadania laboratoryjne, metoda projektu (ocena stanu wyjściowego, określenie możliwości i kierunków rozwijania umiejętności, samoocena końcowa), dyskusja, prezentacja multimedialna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, zaliczenie zadań wykonywanych podczas laboratorium i realizacja projektu (wstępna ocena umiejętności, zaplanowanie ścieżki rozwoju, końcowa samoocena na podstawie wykonanych zadań)
Bednarek, J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2006.
Laskowska J., Technologie cyfrowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 26, 2019, s. 161-170.
Miodunka W.T., Glottodydaktyka polonistyczna w dobie globalizacji i informatyzacji, [w:] T. Kunz, W. Miodunka, R. Nycz (red.), Polonistyka bez granic, tom 2: Glottodydaktyka polonistyczna – współczesny język polski – językowy obraz świata, Kraków 2010, s. 41-54.
Gruza D., Pabiańczyk A., Język polski 2.0 – zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego, Warszawa 2016.
Pfeiffer W., Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań 2001 (rozdz. Preparacja a ewaluacja materiałów glottodydaktycznych, s. 175-187).
Wybrane artykuły z czasopism „Neofilolog”, „Języki Obce w Szkole”, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”.
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Pałucka-Czerniak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 13:30)