SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Badanie jakości usług hotelarskich - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Badanie jakości usług hotelarskich
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-BJUH
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Barbara Jurkowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest przyswojenie wiedzy o metodach i technikach badawczych stosowanych w hotelarstwie, dotyczących  oceny jakości usług hotelu, oceny lojalności potencjalnych i stałych gości, pomiaru satysfakcji klienta, skuteczności konkurowania jakością oraz efektywności promocyjnych hotelu.

Wymagania wstępne

Podstawowe wymagania z zakresu podstaw ekonomii, ekonomiki turystyki i rekreacji, wiedza z zakresu podstaw marketingu.

Zakres tematyczny

  1. Wprowadzenie do treści dotyczących badania jakości usług hotelarskich. Badania marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym. 
  2. Klasyfikacja metod, technik badawczych na rynku hotelarskim.
  3. Metody badań jakości usług hotelarskich.
  4. Zasady budowy kwestionariusza do badań jakościowych w hotelarstwie.
  5. Techniki pomiaru jakości usług hotelarskich.
  6. Metody prezentacji wyników badań.
  7. Badania jakościowe Servqual, CSI, CIT oraz TQM.
  8. Badanie lojalności i preferencji gości hotelowych.
  9. Metody gromadzenia danych o lojalności klienta w hotelarstwie.
  10. Ranking satysfakcji klienta hotelowego. Indeks Satysfakcji Klienta.
  11. Źródła informacji o jakości usług hotelarskich.
  12. Jakość usług a kategoryzacja hoteli.
  13. Norma ISO 9001 w przedsiębiorstwach hotelarskich. System HACCP w gastronomii hotelarskiej.
  14. Pomiary skuteczności konkurowania przez jakość w hotelarstwie.

Metody kształcenia

Podczas wykładów i ćwiczeń ilustrowane będą materiały poglądowe (prezentacja multimedialna).

  • Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe oraz metoda pokazu, dyskusja.
  • Ćwiczenia - metoda ćwiczeniowa, metoda pokazu, dyskusja. Podczas ćwiczeń studenci przygotują dla wybranego przedsiębiorstwa turystycznego i przeprowadzą analizę profilu klienta wybranej usługi hotelarskiej. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykłady: zaliczenie pisemne, które będzie obejmować materiał z wykładów. Termin zaliczenia: zgodnie z harmonogramem studiów.

Ćwiczenia: przygotowanie i prezentacja projektu.

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z: wykładu (50%) i ćwiczeń (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.

Literatura podstawowa

  1. Czubała A. (i in.), Marketing w przedsiębiorstwie – ujęcie operacyjne, PWE, Warszawa 2020.
  2. Milic-Czerniak R. (red.), Badania marketingowe: nowe metody badań i zastosowania, Difin, Warszawa 2019.
  3. Panasiuk A., Szuman-Dobska M., Urban W., Metodyka pomiaru jakości usług, Wyd. Texter, Warszawa 2016.
  4. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wyd. PWN, Warszawa 2012.
  5. Urban W., Zarządzanie jakością usług, Wyd. PWN, Warszawa 2018.

 

Literatura uzupełniająca

1. Borkowski S., Wszendybył E., Jakość i efektywność usług hotelarskich, Wyd. PWN, Warszawa 2007.

2.Fitrzyk A., Obsługa ruchu turystycznego: praca zbiorowa, Wyd. Krakowskiej Szkoły Hotelarskiej, Kraków 2006.

3.Panasiuk A., Jakość usług turystycznych, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007. 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 22-02-2023 21:32)