SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Biznes plan w hotelarstwie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Biznes plan w hotelarstwie
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-BPH
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2022/2023
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr inż. Barbara Jurkowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę
Warsztaty 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przedmiot dotyczy zagadnień związanych z konstrukcją biznesplanu dla potrzeb hotelarstwa. Celem przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie przez studentów, przy pomocy prowadzącego zajęcia, prawidłowo opracowanego biznes planu

Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość wiedzy o przedsiębiorstwie

Zakres tematyczny

1. Planowanie jako funkcja zarządzania.

2. Biznes plan jako plan działalności gospodarczej.

3. Etapy tworzenia biznes planu.

4. Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia makro).

5. Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia mikro).

6. Metody zintegrowanej analizy strategicznej przedsiębiorstwa (SWOT).

7. Elementu składowe biznes planu.

8. Plan marketingowy.

9. Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny).

10. Plan organizacyjny.

11. Plan finansowy.

12. Metody oceny przedsięwzięcia inwestycyjnego.

Metody kształcenia

Ćwiczenia z zastosowaniem technik aktywizujących studentów do kształtowania treści zajęć. Nauczanie poprzez przykłady z praktyki gospodarczej. Case study, dyskusja, prezentacje. Podczas warsztatów studenci będą prowadzić dyskusję oraz przygotują i zaprezentują biznes plan dla wybranego przedsięwzięcia turystycznego. 

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warsztaty: opracowanie i zaprezentowanie przez studenta biznes planu wybranego przedsięwzięcia. Wykłady: zaliczenie pisemne, które będzie obejmować materiał z wykładów. Termin zaliczenia: zgodnie z harmonogramem studiów. Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z warsztatów (50%) i oceny z wykładów (50%). 

Literatura podstawowa

1.Bućko J., Planowanie biznesowe i zarządzanie ryzykiem projektów, Wyd. Politechniki Śląskiej, Katowice 2021.

2.Opolski K., Biznesplan: jak go budować i analizować, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2021.

3.Sitkiewicz R., Praktyczne sporządzenie biznesplanu, Wyd. Difin, Warszawa 2014.

4.Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J., Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2010.

5.Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J., Biznesplan po polsku, Wyd. CeDeWu, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca

1.Ambroziak M., Biznesplan, Wyd. Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010.

2.Marecki K., Wieloch M., Biznesplan: elementy planowania działalności rozwojowej, Wyd. SGH, Warszawa 2008.

3.Skrzypek J.,  Biznesplan: model najlepszych praktyk, Wyd. POLTEXT, Warszawa 2009.

4.Szczepańska-Bernaś B., Jak napisać poprawny biznesplan: zasady konstruowania biznesplanu, jakie informacje zawrzeć w biznesplanie? Sposoby przedstawiania danych, przykłady gotowych biznesplanów, Wyd. Wszechnica Podatkowa, Kraków 2011.

5.Williams K., Biznesplan: co trzeba wiedzieć i zrobić, aby stworzyć doskonały plan, Wyd. PWE, Warszawa 2012.

Uwagi

Literatura zostanie uaktualniona w roku rozpoczęcia zajęć


Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 22-02-2023 21:36)